واقفان با ورود به عرصه خدمات درمانی:

نیاز بیماران سرطانی را با خرید اوراق وقف برطرف می‌کنند

رییس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه جایگاه مدیریتی علمی در مدیریت بیماری‌ها به ویژه در سرطان خیلی پایین است، گفت: اما از سویی تجاری‌سازی در این حوزه رشد بسیار زیادی داشته است.

محمد اسماعیل اکبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای ورود واقفان حوزه خدمات درمان است.

این هزینه‌ها باعث می‌شود 20درصد از جامعه بیماران به زیرخط فقر می‌روند و با زندگی فلاکت‌بار دست پنجه نرم می‌کنند که باید کاری کنیم این آمار کاهش پیدا کند.

وی از طرح فروش اوراق وقف برای احداث بیمارستان تخصصی سرطان استقبال کرد وادامه داد: بالاخره یک قدم در این حوزه برداشته شده است و باید سازمان اوقاف را تشویق کنیم که اجرای این طرح به امور نرم‌افزاری هم گسترش یابد.

اکبری با بیان اینکه بین 350 تا400 هزار مبتلا به سرطان در کشور زندگی می‌کنند، تصریح کرد: برای درمان سرطان به چند فاکتور نیاز داریم. مورد اول به نیروی انسانی باز می‌گردد که شامل: جراح، رادیوتراپیست، پزشکان، پرستاران و خود مردم می‌شود و در مورد نیروی انسانی وضع کلی به جهت کمی مناسب است در حالی که اوضاع کیفیت بعضا خیلی ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: بار اصلی درمان در بیماری‌های سرطان بر عهده جراح است که وضع کشور در پراکندگی جراحان مطلوب است.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: نیاز ، بیماران ، سرطانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار