حدود 17 هزار اسلاید و تعدادی از پرونده‌های ثبتی در انتقال مرکز اسناد "سازمان میراث فرهنگی" به شیراز ناپدید شده است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران جلیل گلشن، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در حاشیه مراسم بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه‌ی " سازمان میراث فرهنگی" در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1389 کتابخانه و مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی بدون آن‌که کارهای حفاظتی بر روی نقل و انتقال آن صورت گیرد از تهران به شیراز منتقل شد. 

وی  افزود: اسناد و کتاب‌ها با حضور امین اموال بدون رعایت ضوابط امنیتی داخل کامیون‌ها ریخته شد و به شیراز منتقل شد. 

گلشن تصریح کرد: این اسناد و کتاب ها در شرایط نامطلوبی در شیراز نگهداری می‌شد و همین موضوع باعث آسیب دیدن جدی آن‌ها شد.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: بسیاری از اسناد کپک زدند و حتی تعدادی از نقشه‌ها که بر روی کاغذ کالک بود شکسته شد و از بین رفت.

وی ادامه داد: تمامی اسنادی که از شیراز به تهران منتقل شده در مرکز اسناد پس از آفت زدایی در مخازن مخصوص خود قرار گرفته است و شمارش این اسناد از امروز به بعد آغاز می‌شود. 

گلشن تصریح کرد: این اسناد مربوط به سال‌های 1300به بعد مربوط به سازمان میراث فرهنگی بوده که باید فهرست بندی شوند و با دفاتر اولیه انطباق داده شوند.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: در شرایط کنونی از دادن آمارها مربوط به ناپدید شدن اسناد پرهیز می‌کنیم تا شمارش‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 17 هزار اسلاید و تعدادی پرونده‌های ثبتی موجود نیست. قصد داریم به شیراز برویم و در انبارها جست‌وجو کنیم.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: اسناد ، فرهنگی ، اسلاید ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار