شب گذشته تظاهرات‌هایی برضد نامزدی السیسی و بازداشت‌ها در مصر برگزار شد

برخی استان‌های مصر شب گذشته شاهد تظاهرات‌هایی در اعتراض به بازداشت‌ها در این کشور و نیز نامزدی عبدالفتاح السیسی بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، برخی از استان‌های مصر شب گذشته شاهد تظاهرات ‌هایی در اعتراض به کودتای انجام گرفته در این کشور و بازداشت‌ها و همچنین نامزدی "عبدالفتاح السیسی" برای ریاست جمهوری بود.

 شب گذشته در استان اسکندریه مصر تظاهراتی برضد دستگیری معترضان به کودتای انجام گرفته در این کشور توسط نظامیان ، و نیز نامزدی عبدل الفتاح السیسی برای پست ریاست جمهوری بود. 

همچنین در استان اسیوط نیز پس از یک روز از تظاهرات داشجویی ، تظاهراتی در محکوم نمودن کودتا و حامیان آن و درخواست برای بازگشت قانون و آزادی دستگیرشدگان برگزار گردید.

همچنین در منطقه الهرم در استان جیزه نیز تظاهراتی در اعتراض به برخورد امنیتی معترضان به کودتا برگزار گردید و معترضان شعارهایی برضد نامزدی سیسی و نیز دخالت‌های ارتش در سیاست سر دادند.

در شهر نصر نیز معترضان به کودتا و قانون تروریسم ، با بالا بردن علامت "رابعه عدویه" شعارهایی برضد دولت فعلی مصر و قلع و قمع معرتضان سر دادند.

شایان ذکر است که روز گذشته همچنین برخی از دانشگاه‌های مصر نیز شاهد تظاهرات‌هایی در اعتراض به سرکوب‌های انجام گرفته در این کشور برگزار شد.

دانشکده شریعت و مطالعات اسلامی در شهر "دمنهور" تظاهرات‌هایی را برگزار کرده و خواستار سقوط دولت نظامی و بازگشت قانون به کشور شدند ؛ در همین حال دانشگاه‌های منصوره و الأزهر، شاهد تظاهرات‌هایی برای آزادی دانشجویان دستگیر شده و نیز اعتراض به نامزدی سیسی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار