علت کمرویی در چیست؟

یک روان‌شناس گفت: کمرویی ممکن است به دلایل ارثی و هم‌چنین محیط خانوادگی و اجتماعی ایجاد شود.

ماندانا سلحشور در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلاتی که اغلب کودکان و نوجوانان تجربه‌ای از آن را در ذهن دارند احساس خجالت و کم‌رویی است. کمرویی به مفهوم احساس ناراحتی کردن از بودن در جمع است. کودک خجالتی در موقعیت‌های ناآشنا و هنگام گفتگو با دیگران عصبی و مضطرب می‌شود.

وی در ادامه افزود: یک کودک خجالتی زمانی‌که احساس کند مورد توجه اطرافیان خود قرار گرفته پریشان و سردرگم می‌شود و ترجیح می‌دهد شاهد بازی کودکان دیگر باشد ولی خود در آن بازی شرکت نکنند.

وی افزود: کودکانی که به صورت جدی این مشکل را دارند در تمام اوقات زندگی خود احساس خجالت می‌کنند که این احساس بر رشد اجتماعی کودک تأثیری منفی بر جای می‌گذارد و موجب کاهش عملکرد تحصیلی و افت آموزش و یادگیری او می‌شود، کمرویی در کل ممکن است ناشی از یک علت یا آمیزه‌ای از چند علت باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است کمرویی ارثی باشد. به هر صورت علل کمرویی آموخته شده از طریق مشاهده رفتار دیگران، میزان کم یا زیاد بودن روابط خانوادگی، فقدان تعاملات اجتماعی، ترس از شکست، تجارب انتقاد آمیز، توجه بیش از اندازه والدین ماست که ممکن ترس از ابراز وجود را در فرزندشان را به وجود آورندو

انتهای پیام/
برچسب ها: کمرویی ، دلایل ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۱:۱۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
بانظرشماکاملاموافقم-منهم-درکودکی-همینطوربودموالان هم بااینکه ازدواج کردم باز هم تا حدودی از جمع گریزانم-با تشکر
آخرین اخبار