اردبیل/

رفع مشکلات اردبیل با تغییر نگرش مدیران

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: اگر مدیران نگرش خود را به توسعه استان اردبیل تغییر دهند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدباقر بهشتی امروز در همایش گفتمان توسعه شهرستان مرزی پارس‌آباد که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: ما باید از تفکر درآمدهای نفتی و وابستگی در این زمینه خارج شویم و به سمت تولید خدمات همراه با دانایی محوری حرکت کنیم چرا که فاصله گرفتن از این مدار بزرگترین ضربه را به مسیر توسعه حقیقی کشور و استان وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر مدیران نگرش خود را به توسعه استان اردبیل تغییر دهند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، یادآور شد: استان اردبیل با داشتن ظرفیت عظیم آب و خاک یکی از استان‌های توانمند است اما به دلیل استفاده نادرست و غیرمنطقی از این دو منبع خدادادی به ویژه آب که هیچ جایگزینی هم ندارد دشت‌های ما در معرض خطر خشکسالی قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل افزود: با وجود اینکه متوسط بارندگی کشور کمتر از 250 میلی‌متر است همچنان در مصرف آب و مدیریت آن دچار نگاه افراطی شده‌ایم و این در حالی است که باید مدیریت آب به گونه‌ای باشد تا منابع مصرفی مجدداً به چرخه استفاده برگردد.

بهشتی در ادامه گفت: استان اردبیل استانی مهاجر‌فرست است و اگر به رشد جمعیت استان در 35 سال اخیر نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که رشد جمعیت در این استان کمتر از میانگین کشوری و در حدود 0.3 درصد است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، تغییر ، نگرش ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.