شیراز/

ساخت یک درب بزرگ منبت کاری شده برای سامرا در فارس

رئیس ستاد بازسازی عتبات فارس گفت: ازجمله برنامه‌های سال ۹۳ راه‌اندازی ستاد عتبات عالیات برای همه شهرستان های فارس و تکمیل ساخت یک درب بزرگ منبت کاری شده برای سامرا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ جابر مهدیار افزود: ازجمله برنامه‌های سال 93 راه‌اندازی ستاد تمام بخش‌های استان و تکمیل ساخت یک درب بزرگ منبت کاری شده برای سامرا است که درکارگاه درودگری و منبت کاری شهرستان آباده درحال اجرا است و ان شاءالله تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های جهاد احداث موزه عتبات بوده که برای حفظ آثارساخته شده برای حرم‌های مطهر ائمه(ع) است.

مهدیار با اشاره به ساخت 3 درب مطلا برای حرم امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع)  افزود: هیئت فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات درحال نصب این درها در کاظمین هستند که تا اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

مهدیار درباره جزئیات ساخت این سه در خاطرنشان کرد: یکی از این سه در توسط کارمندان و دانش آموزان، دیگری توسط مردم شهرستان اقلید و در سوم با کمک بیت مرحوم سیدعبدالباقی ساخته شده و برای این سه در یک و نیم میلیارد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ساخت 4 صندوق خاتم برای حرم امام حسن عسگری(ع) از دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات بود، گفت: ساخت ضریح حرم این امام بزرگوار در قم بوده و به دلیل الحاق صندوق‌ها به ضریح، این صندوق‌ها به قم منتقل شده است

مهدیار با اشاره به راه‌اندازی معاونت امور خواهران در ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: با راه‌اندازی این معاونت بانوان بیش‌تری می‌توانند به عنوان خادم افتخاری مشغول شوند و ارتباط بانوان با این ستاد بیش‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های ستاد ساخت دونیم ضریح حضرت ابوالفضل (ع) است که مراحل پایانی ساخت این دو نیم ضریح در بوشهر انجام می‌شود.  

مهدیار از تهیه فرش‌های مسجد سهله به وسعت 1008 متر مربع توسط یک خانواده شیرازی خبر داد و افزود: کارگاه ساخت صندوق‌های بزرگ خاتم برای امام جواد(ع) و امام موسی کاظم(ع)  نیز در مشهد بر پا شده که 85 درصد آن به اتمام رسیده و 15 درصد مابقی به دلیل طراحی ویژه‌ای که دارند درشیراز انجام می‌شود./س

 

برچسب ها: ساخت ، درب ، منبت ، سامرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.