رفع حساسیت‌های بهاری با گیاهان

در فصل بهار حساسیت‌های مختلفی بروز می‌کنند که درصورت نداشتن حساسیت به گیاهان دارویی برای درمان می‌توان از آنها استفاده کرد.

مجتبی خادم الحسینی کار‌شناس گیاهان دارویی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهار فصلی است که برخی از حساسیت‌ها بروز می‌کنند و برخی از گیاهان دارویی در کاهش و تخفیف و گاهی درمان آن‌ها مؤثر هستند. 

البته باید دقت داشت که افرادی نسبت به بعضی از گیاهان دارویی حساسیت دارند و باید این نکته را مدنظر داشته باشند. 

این کار‌شناس گیاهان دارویی به گیاه اسطوخودوس اشاره کرد و گفت: افرادی که دچار سردرد‌های فصلی می‌شوند، ۱۵ گرم از گیاه اسطوخودوس را با ۱ لیتر آب دم کرده و سپس همراه با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط و مصرف کنند. 

وی تصریح کرد: روغن گیاه بومادران برای رفع التهابات بینی و بازکردن مجاری تنفسی که در این فصل بسیار شایع بوده موثراست و این روغن باید در بینی چکانده شود. 

خادم الحسینی به گل مژه اشاره کرد و گفت: دم کرده عناب نیم کوب شده و همچنین دم کرده گل همیشه بهار در رفع التهابات چشمی مثل گل مژه مفید هستند. 

وی در ادامه افزود: روغن گیاه همیشه بهار در رفع و کاهش جوش‌های پوستی این فصل نیز مؤثر و به عنوان یک ضدآفتاب هم استفاده می‌شود. 

این کار‌شناس گیاهان دارویی به گیاه مرزنجوش اشاره کرد و اظهارداشت: این گیاه بهترین ضد حساسیت است و چکاندن روغن آن در بینی سردرد‌ها و سرگیجه‌های فصلی را برطرف و مجاری تنفسی را باز می‌کند و بویایی را بهبود می‌بخشد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: حساسیت ، بهار ، گیاهان ، دم کرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار