دریافت ناکافی "سلنیوم" موجب آسیب‌پذیری سلول‌ها می‌شود

برطبق بررسی‌های انجام شده، دریافت ناکافی سلنیوم ممکن است موجب آسیب‌پذیری سلول‌ها و غشا‌ها در برابر برخی از اعمال بدن شده و همچنین بر روی سیستم گردش خون نیز اثرات منفی بگذارد.

صدرالله کمالوند متخصص و رژیم درمانی درگفتگو را خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کلسیم، آهن، ید، فسفر، روی، منیزیم، مس، کروم، سلنیوم، فلوئور از جمله عناصر و ریز مغذی‌های مهم هستند که دریافت کافی و مناسب آنها برای بدن ضروری است. 

وی تصریح کرد: البته درجه اهمیت این ریز مغذی‌ها برای بدن یکسان نیست و در حالیکه کمبود برخی از آ‌ن‌ها ممکن است عوارض زیاد و شدیدی بر روی بدن بگذارد، کمبود تعدادی دیگر از ریزمغذی‌ها و عناصر عوارض چندان شدید و زود هنگام به همراه ندارد. 

کمالوند با بیان اینکه سلنیوم از ریزمغذی‌های مهمی است که در غذا بیشتر به شکل اتصال با اسید آمینه می‌باشد، اظهار داشت، سلنیوم غذا براحتی جذب بدن شده و دفع آن از طریق کلیه‌ها و مقداری هم از طریق مدفوع، تنفس و پوست صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به عوارض کمبود سلنیوم در بدن، تأکید کرد: دریافت ناکافی سلنیوم موجب پایین‌ آمدن سطوح خونی آن می‌شود و مرتبط با فعالیت پر اکسید از خون است. 

کمالوند گفت: بر طبق بررسی‌های انجام شده، دریافت ناکافی سلنیوم ممکن است موجب آسیب‌پذیری سلول‌ها و غشا‌ها در برابر برخی از اعمال بدن شده و همچنین بر روی سیستم گردش خون نیز اثرات منفی بگذارد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سلنیوم ، سلول ، مس ، خون ، فسفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار