سینما در هفته‌ای که گذشت؛

چالشی دیگر بعد از اظهارات "حاتمی کیا" و "ده نمکی"/ دردسرهای پوستر یک فیلم

سینما در این هفته دستخوش اخباری چون اظهارت صریح "ابراهیم حاتمی کیا" و "مسعود ده نمکی" بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، سینما در هفته ای که گذشت دستخوش گله مندی و نارضایتی سینماگران قرار گرفت و هریک به نوعی از موضوعات مختلف گله مند بودند.

طرح روی جلد فیلم "نخودی" با تصویری غیر واقعی از صابر ابر عرضه شده است و این آغاز اعتراض صابر ابر، فرشته طائرپور و جلال فاطمی را به همراه داشت که صابر ابر طی یاداشتی در نامه‌ای تحت عنوان «آبروی سینما را نبرید!» نسبت به طرح روی جلد فیلم «نخودی» عرضه شده در شبکه نمایش خانگی، اعتراض کرد و فرشته طائرپور تهیه‌کننده این نیز در متنی جداگانه اعتراض خود را نسبت به طرح روی جلد فیلم «نخودی» عرضه شده در شبکه نمایش خانگی مطرح کرد.

در پی اعتراضات سازندگان این فیلم دبیر شورای ویدیو و نمایش خانگی سازمان سینمایی از جمع‌آوری پوسترهای فیلم «نخودی» خبر داد.

مدیرعامل موزه سینما طی گفتگویی که انجام داده بود اعلام کرد: ما چشم به راه جوایز و یادگاری‌های اصغر فرهادی هستیم و افتخار می‌کنیم نگهبان و نگهدار وسایل ایشان باشیم. در حالی محمد حسن پزشک از آماده بودن غرفه اصغر فرهادی سخن گفت: که این کارگردان در جدیدترین مصاحبه‌اش گفته بود: «همه جوایز و چیزهایی که به درد موزه سینما می‌خورد برای ارسال آماده شده و منتظر اعلام امادگی موزه که در حال تهیه غرفه‌ای برای این جوایزاند هستیم».

این هفته قرارداد اکران فیلم‌های "زندگی جای دیگری‌ است"، "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" و "اشباح" در شورای صنفی نمایش ثبت شد و با وجود اکران فیلم های "طبقه حساس"، "چ" و"معراجی ها" از 27 فروردین ماه به روی پرده نمایش آمدند.

گروهی از بازیگران سینما قرار است در برزیل همراه تیم ملی ایران در جام جهانی باشند و گفته می‌شود قرار است فیلمی از حضور این بازیگران توسط محمدحسین لطیفی برای عرضه در شبکه نمایش خانگی آماده شود، از بازیگرانی چون محمدرضا گلزار‌، یکتا ناصر‌، کامران تفتی‌، حمید گودرزی‌، نیکی کریمی و سعید راد برای حضور در این کاروان 50 نفره که توسط اتحادیه فوتبال ساماندهی می‌شود، نام برده می شود. البته اینکه قطعا این اسامی به برزیل بروند، هنوز رسما اعلام نشده است. 

روابط عمومی حوزه هنری قزوین از برگزاری ویژه‌برنامه «رستاخیزجان» با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، بیژن نوباوه و مؤمنی شریف، رئیس عالی حوزه هنری کشور در شهر قزوین خبر داد اما طبق اعلام روابط عمومی فیلم «چ» برخلاف برخی اخبار منتشر شده ابراهیم حاتمی‌کیا قرار نیست در ویژه برنامه رستاخیز جان در قزوین حضور داشته باشد.

منوچهر هادی نسبت به نحوه و زمان اکران فیلم «زندگی جای دیگری است» به شدت اعتراض کرد.

ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده نمکی و پرویز پرستویی از هنرمندانی هستند که نسبت به سینما ابراز گله مندی داشتند و به گونه ای متفاوت حرف های خود را مطرح کردند البته در این میان ابراهیم حاتمی‌کیا در جدیدترین اظهاراتش از دیدارش با مقام معظم رهبری و تجمید ایشان از فیلم «چ» سخن گفت و همچنین به حواشی نظرسنجی مردمی وزارت ارشاد (که به عنوان محبوب‌ترین کارگردان مردمی شناخته شده است)، اشاره کرد و تاکید کرد: «نباید گمراه جماعت پشت مانیتور و دست به کیبورد شد».

پرویزی پرستویی که این روزها به عنوان یکی از اعضای شورای عالی منصوب شده نسبت به خانه نشینی استادان واقعی ابراز گله مندی کرد و نسبت به سینمای گل و بلبلی احساس نارضایتی داشت.

در مورد انتصابات سینمایی نیز با حکم دکتر"حجت الله ایوبی" معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و رئیس سازمان سینمایی ،"امیرحسین علم الهدی"به سمت مدیراجرایی و دبیرشورای سیاستگذاری سینمای "هنر و تجربه" منصوب شد.




انتهای پیام/اق

برچسب ها: سینما ، حواشی ، ده نمکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.