قزوین/

واگذاری نواحی صنعتی الموت و طارم به سرمایه‌گذاران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با انجام علمیات زیربنایی در دو ناحیه الموت و طارم در قزوین کار واگذاری اراضی صنعتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در سال جاری آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 عبدالقهار ناصحی اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و استقبال صاحبان صنعت برای سرمایه‌گذاری در این استان خصوصاً شهرک‌های صنعتی، کار طراحی و اجرای عملیات زیربنایی دو ناحیه صنعتی با مساحت بیش از 38 هکتار در طول یک سال اخیر اقدام شد.

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های زیربنایی در آنها، در حال تکمیل است و واگذاری زمین در این نواحی صنعتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در شش ماه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین سرمایه‌گذاری اولیه برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و تأسیساتی را 10 میلیارد ریال اعلام کرد.

ناصحی تصریح کرد: همچنین در راستای سیاست دولت در هدایت و احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت طرح آمایش استان، احداث سه شهرک و ناحیه صنعتی شال، اسفرورین و نیکویه انجام شده و واگذاری زمین در آنها از سال گذشته آغاز شده است.

این مسئول ادامه داد: عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی بر طبق جذب سرمایه‌گذار و واگذاری اراضی به متقاضیان است که بر این اساس در سال 92 واگذاری 65 هکتار زمین صنعتی هدف‌گذاری شده بود که به رکورد 71 هکتار واگذاری دست یافتیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیان داشت: یک هزار و 141 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارند که بیش از نیمی از آنها به بهره‌‌برداری رسیده‌اند.

ناصحی متذکر شد: در این واحدها حدود 26 هزار میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد که در 604 شرکتی که به بهره‌برداری رسیده‌اند و بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره، بیش از 11 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و بیش از 18 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به کار هستند./ش

برچسب ها: ناصحی ، الموت ، طارم ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.