مشهد/رئیس بخش نوزدان بیمارستان زوریخ سوئیس عنوان کرد:

سونوگرافی هیپ، روشی نوین در علم پزشکی برای تشخیص و درمان به موقع عارضه در رفتگی لگن در کودکان

رئیس بخش نوزدان بیمارستان زوریخ سوئیس گفت: سونوگرافی هیپ، روشی نوین در علم پزشکی است که منجر به تشخیص و درمان به موقع عارضه در رفتگی لگن در کودکان می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد شمس ظهر در کنگره بین المللی ارتوپدی اطفال در جمع خبرنگاران افزود: با انجام سونوگرافی هیپ و تشخیص سریع این مشکل، از هزینه‌های درمان که بر خانواده تحمیل می‌شود کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر انجام سونوگرافی هیپ در بدو تولد تصریح کرد: با توجه به این مسئله که تشخیص دیر هنگام این عارضه باعث می‌شود بیمار عمل‌های جراحی مکرری را تجربه کند سبب آزار و اذیت جسمی بیمار است. با انجام این سونوگرافی و تشخیص سریع این مشکل، از هزینه‌های درمان که بر خانواده تحمیل می‌شود کاسته می‌شود. از این روی با استفاده از روش نوین سونوگرافی هیپ، مزایای مادی و معنوی بسیاری برای بیمار و خانواده وی دارد.

شمس گفت: در مورد مشکل مادر زادی در رفتگی، چنانچه سریع در مورد نوزادان اقدام شود، در فاصله 2 الی 5 ماه قابل درمان است. در واقع، درمان زود هنگام در مورد این عارضه بسیار مفید و مورد است.

رئیس بخش نوزدان بیمارستان زوریخ سوئیس افزود: با توجه به اینکه مشکل دررفتگی لگن در بین نوزادان دختر بسیار شایع است، با تشخیص و درمان سریع و به موقع دیگر نیازی به عمل جراحی و گچ گرفتگی برای نوزادان دختر نیست. با توجه به اینکه با عمل جراحی و گچ گرفتگی پس از آن، بخیه و جای عمل بر روی بدن بیمار باقی می‌ماند، در طولانی مدت هم در زندگی فردی و خانوادگی هم از جنبه شغلی و اجتماعی این بیماران تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: توصیه من به مسئولان این است که در ابتدا سعی کنند با گذراندن دوره پیشرفته و طبق اصول علمی و بین المللی، این روش را فرا بگیرند و به پزشکان آموزش دهند. از طرفی، مسئولان سعی کنند همواره اطلاعات خود را به روز کنند و برای صرفه جویی در وقت به آموزش‌های کوتاه مدت و سطحی اکتفا نکنند.

شمس با تاکید به برگزاری این گونه همایش‌ها بیان کرد: اطلاعات ناکافی و کم تجربگی یا بی تجربگی منجر به تشخیص و درمان اشتباه می‌شود و این زیان سنگینی بر بیمار تحمیل می‌کند، به این ترتیب، پزشکان و مسئولان همواره سعی در کسب تجربه و فراگیری متدهای نوین داشته باشند، از طرفی، به اطلاعات و دانسته‌های خود اکتفا نکنند و با پرسش سعی در رفع ابهامات کنند.

انتهای پیام//س

برچسب ها: سونوگرافی ، هیپ ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.