داستاني كه با يكي بود يكي نبود شروع مي‌شود

بهنام قرباني بازيگر سريال "خط" نقش فريد را در يك تقابل عشقي با شخصيت سياوش درگير دانسته و گفت: فريد هر كاري مي‌كند تا تلاش‌هاي سياوش براي رسيدن به سوگند به نتيجه نرسد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، فريد، سياوش و سوگند سه ضلع مثلثي عشقي را در سريال خط تشكيل مي دهند. البته مي توان براي اين ماجرا ضلع هاي ديگري را هم در نظر گرفت. براي مثال بزرگ كه سياوش او را بزي صدا مي زند نيز به خواهر او دلبسته است.

وي همچنين با اشاره به تغيير و تحول شخصيتي فريد در طول داستان بيان داشت: فريد در ابتداي داستان كاراكتري مثبت است اما در تقابل عشقي با سياوش قرار مي‌گيرد. سياوش به سمت و سوي ويژگي هاي مثبت گرايش پيدا مي كند و فريد هم ناخودآگاه به دليل شرايطي كه در آن قرار مي‌گيرد، منفي مي‌شود. او تلاش مي كند تا تلاش هاي سياوش براي رسيدن به سوگند هم به نتيجه نرسد.

قرباني كه پيش از اين در مجموعه هاي تلويزيوني "زمانه"، "روز حسرت"، "روزگار جواني" و... بازي كرده است، افزود: ترس از دست دادن سوگند براي فريد بسيار آزاردهنده است و تلاش سياوش براي رسيدن به او براي فريد ضربه سنگيني است. چراكه او موقعيت اجتماعي بهتري نسبت به سياوش دارد. مهندس است. خانواده دار است. بنابراين وقتي داستان كمي پيش مي‌رود به انتقام جويي فكر مي‌كند.

وي درباره ريتم تند مجموعه و طرح گره هاي مهم داستان در قسمت‌هاي ابتدايي آن ادامه داد: به نظرمن به دليل اين كه تعداد قسمت هاي سريال كم است، نويسنده فرصت كافي براي پله پله پيش بردن داستان نداشته است. بنابراين گره‌ها در ابتدا به صورت كلي در داستان ايجاد مي‌شوند. اين روند در بسياري از فيلم‌هاي سينمايي خارجي هم ديده مي‎شود. براي مثال مي‌بينيم كه در مدت زمان يك يا چند دقيقه‌اي در ابتداي فيلم نريشني وجود دارد كه ممكن است از كودكي تا بزرگسالي يك شخصيت را توضيح بدهد.

قرباني افزود: به نظر من در خط با سير داستان پردازي مدرني رو به رو هستيم. مثل قصه‌هايي كه به شيوه "يكي بود يكي نبود..." گفته مي‌شوند و به توضيح اضافه اي نياز ندارند.

مجموعه تلويزيوني "خط" به نويسندگي و كارگرداني عباس رنجبر كاري از گروه اجتماعي شبكه سه سيماست كه داستان جواني پرخاشگر به نام سياوس را روايت مي‌كند كه داراي خصايص ناهنجار است اما براي رسيدن به معشوق، پاي در وادي ‏خودسازي مي‌نهد. اين فرد در جريان آشنايي با حاج رئوف و علاقه‌مندي به دختر او دچار تغيير و تحول شخصيتي مي‌شود.

كامران تفتي، آشا محرابي، محمود پاك‌نيت، ليلا برخورداري، سياوش طهمورث، فريبا جدي‌كار، ايمان صفا، جمال اجلالي، محسن افشاني، مجيد جعفري، بهنام قرباني، مهدي چاياني، فرشاد فهيمي، آيلين دائمي، مهرانه به نهاد، مانا بهرامي، مجيد لياقت، سارا والياني، حميد غلامي، صفرعلي كوهي، داوود مقدادي، كامران مقدادي و ... گروه بازيگران اين سريال را تشكيل مي‌دهند.

اين مجموعه داراي 15 قسمت 45 دقيقه‌اي‌‎ست و هر شب ساعت 20.45 دقيقه از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: نقش ، سیاوش ، شخصیت ، سوگند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار