آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین:

اقتصاد مقاومتی انقلاب مقاومتی می‌خواهد / فرهنگ سایه افکن اقتصاد است

آیت الله جوادی آملی گفت: اقتصاد مقاومتی بدون انقلاب مقاومت شدنی نیست. فرهنگ نیز حرف اول، آخر و وسط را می‌زند. به تعبیر قرآن کریم فرهنگ سایه افکن اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" و جمعی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین بعدازظهر امروز - شنبه 30 فروردین‌ماه - با "آیت الله جوادی آملی" مرجع عالیقدر تقلید دیدار و گفتگو کردند.  
 
در این دیدار که در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی (ره) صورت گرفت، آیت الله جوادی آملی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار داشت: در دوران قبل از جنگ جهانی اول، هرچه دشمنان ما گفتند، در جواب آن‌ها چشم گفتیم و حال هرچه ما می‌گوییم آن‌ها می‌گویند چشم، اگر این قدرت را نشاخته و حفظ نکنیم،‌‌ همان چیزی می‌شود که در جنگ جهانی اول رخ داد.  
 
وی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس پرچم یا زهرا (س) توانست پرچم سه رنگ ایران را حفظ کند، افزود: همین پرچم‌های یا زهرا(س) و یا علی(ع) پرچم کشورمان را حفظ کرد، اما پرچم سه رنگ نتوانست یا زهرا(س) را حفظ کند، بنابراین دین گوهر وجود انسان است.  
 
آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه حیثیت و شرف و آبروی ما را دین تامین می‌کند، اضافه کرد: نباید با شرف و ملیتمان بازی کنیم.  
 
این مرجع عالیقدر، به قانون‌های تصویب شده مجلس اشاره کرد و بیان داشت: مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب یا وضع نکند که بابک زنجانی‌ها و اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی از آن بیرون بیاید.  
 
آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: ما باید به مسائل نگاه ابدیت داشته باشیم و این باید در کار‌هایمان هم اعمال شود. باید بدانیم که این ما هستیم مرگ را می‌میرانیم، ما مرگ را هضم می‌کنیم، انسان از پوست به در می‌آید، اما نمی‌پوسد، در قیامت ما هستیم و مرگ نیست، بنابراین اگر بفهمیم که دنیا ابدی نیست کارهای اشتباه کوچک را نمی‌کنیم.  
 
معظم‌له گفت: روزی در این کشور جشن خودکفایی گندم گرفتیم، اما بعد‌ها شنیدیم که چندین میلیون تن گندم را وارد کرده‌اند، بعد‌ها گفتند هم جشن خودکفایی درست بود و هم ورود چندین میلیون تن گندم، چرا که ما تحریم شده بودیم و علوفه نداشتیم، بنابراین برای زنده ماندن دام‌هایمان به آن‌ها گندم دادیم. علوفه که دیگر انرژی هسته‌ای نیست، یعنی ما عرضه تامین علوفه دام‌هایمان را هم نداریم.  
 
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به نامگذاری سال جدید مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی بدون انقلاب مقاومت شدنی نیست. فرهنگ نیز حرف اول، آخر و وسط را می‌زند. به تعبیر قرآن کریم فرهنگ سایه افکن اقتصاد است.  
 
وی تاکید کرد: ابتدای هر کاری چه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ است و فرهنگ یعنی خود دین، هر کس هرچیزی را که انجام می‌دهد بایستی در نخست نقشه جامع را داشته باشد، اگر نقشه جامع کشور مشخص نشود، هر تصمیم دیگری در آینده کامل نمی‌شود.  
 
آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش به نظام مالی اشاره کرد و اظهار داشت: عمود خیمه یک نظام مال است، لذا نباید آن را به هرکسی داد، ملتی که جیب و دستش خالی است به تعبیر قرآن کریم در قدم اول مسکین و در قدم دوم حقیر است و فقیر نیز مانند کسی است که ستون فقراتش شکسته بنابراین چگونه می‌تواند مقاومت کند لذا تا درک درستی از اقتصاد اسلامی نداشته باشیم همه چیز فقط در حد شعار است.  
 
آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد: ملت گدا تملق‌گو و چاپلوس است بنابراین تا زمانی که نقش جامع کشور درست نباشد و ندانیم که مال یعنی چه هرگز به اقتصاد مقاومتی نمی‌رسیم. 

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی، موفقیت و اشتغال کریمانه باشیم.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار