آنروا هشدار داد:

20 هزار آواره در یرموک در خطر مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند

سازمان ملل هشدار داد که بیش از20 هزار نفر در اردوگاه فلسطینی یرموک، در خطر مرگ بر اثر گرسنگی مفرط قرار دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: بحران انسانی در اردوگاه یرموک در خارج از دمشق پایتخت سوریه از کنترل خود خارج شده است.

براساس این گزارش، توافق شکننده میان جناح‌های درگیر، مبنی بر اجازه توزیع غذا به اردوگاه ها شکسته شد و طی 10 روز این اردوگاه از طریق محاصره منطقه‌ای، بدون غذا مانده است.

"کریس گانس" از مقامات آنروا گفت: این دهمین روز متوالی است که قادر به توزیع کمک‌های غذایی نبوده‌ایم . حتی قبل از این هم گزارش مرگ و میر در اثر گرسنگی کم نبوده و مادران کودکان خود را با علوفه‌های کنار خیابان تغذیه می کنند . وضعیت یرموک در حال حاضر "بدتر از بدتر" شده است.

تا قبل از آغاز جنگ در سوریه، یرموک یک پناهگاه خوب و مناسب برای بیش از 20 هزار نفر از پناهندگان فلسطینی بود که در کنار هزاران نفر از مردم سوریه زندگی می کردند اما در دسامبر 2012 گروه های شبه نظامی در عملکرد این اردوگاه اختلال وارد کردند. غیر نظامیانی که نتوانستند فرار کنند، خود را در دام جنگی گرفتار دیدند که بسیاری از ساختمان‌ها را به ویرانه تبدیل کرده بود. در ژوئیه2013  نیروهای مسلح سوریه موفق به تحمیل محاصره سنگینی  در منطقه شدند. چنین شد که توافق نامه شکننده میان جناح های درگیر برای توزیع غذا بسته شد.

گونس گفت: حتی پیش از فسخ توافقنامه، وضعیت برای شماری از 18 هزار فلسطینی و بیش از دو هزار شهروند  سوری در یرموک وخیم بود. وی گفت: در حالیکه به توزیع 700 بسته مواد غذایی نیاز است، ساکنان این اردوگاه تنها 100 بسته دریافت می کنند.

بر اساس گزارش‌ها، سوریه از سال 2011 در نا آرامی‌های مرگباری به سر می برد .قدرت های غربی و متحدان منطقه ای آنها به ویژه قطر، عربستان سعودی، و ترکیه از شبه نظامیان در داخل این کشور حمایت می‌کنند. در این جنگ سه ساله 150 هزار تن کشته و چندین میلیون نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار