توسط انجمن حسابداران خبره ایران؛

سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی برگزار می‌شود

سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی10 اردیبهشت ماه توسط انجمن حسابداران خبره ایران، در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فرزام زمانی دبیر علمی این سمینار اظهار داشت: سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار با هدف تبیین شرایط خاص کشور پس از کاهش و یا لغو کامل تحریم ها، قصد دارد، آثار آن را بر حرفه ی حسابداری بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه  این آثار شامل تاثیر بر عملکرد اقتصادی از قبیل سرمایه گذاری و تجارت ایران با سایر کشورها از یک سو و از سوی دیگرتاثیر بر حرفه حسابداری و مالی به عنوان حرفه ای اثرگذار بر این شرایط است، گفت: در سمینار مذکور با هدف تشریح این فرصت ها و تهدیدها به دنبال توانمند سازی فعالان این حرفه در مواجهه با شرایط جدید هستیم.
   
دبیر علمی این سمینار ادامه داد: حرفه ی حسابداری در شرایط کنونی قادر است با ایجاد کنترل لازم برای حفاظت از منابع سازمانی، بهبود کیفیت گزارشگری، ایجاد شفافیت در سازمان ها وتسهیل سرمایه گذاری خارجی از طریق به تصویر کشیدن جذابیت ها در قالب اعداد و ارقام به رفع مشکلات مذکور کمک کند.

وی افزود: از آنجا که تصمیم گیرندگان سیاسی و اقتصادی باید از نقش و اهمیت حرفه ی حسابداری در دوره گذار  از تحریم ها آگاه باشند در این سمینار، نقش حرفه ی حسابداری و مالی و تحولات آن پس از تحریم ها بررسی خواهد شد. 

به گفته زمانی، این سیمنار دارای 2 نشست و 4 کارگاه آموزشی است که در نشست اول، موضوعاتی از قبیل تحولات صنعت بانکداری، بازار سرمایه و سرمایه گذاری خارجی در دوره گذار از تحریم ها و در نشست دوم، نقش فعالان حرفه حسابداری و مالی در این تغییرات که شامل  فرصت ها و تهدیدهای پیش روی فعالان این حرفه در نتیجه تغییرات مذکور است، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مخاطبان این سمینار را تصمیم گیرندگان ارشد در حوزه اقتصادی و بازار پول و سرمایه، مدیران و کارشناسان ارشد کسب و کار و فعالان حرفه حسابداری (از قبیل حسابداری مالی، حسابرسی و مشاوره) تشکیل می دهند

دبیر علمی سمینار گفت: در این سمینار، تعداد زیادی از فعالان مرتبط با حرفه حسابداری مالی مانند بانک، بیمه و نرم افزار حضور خواهند داشت. همچنین این امکان فراهم خواهد شد که علاقمندان بتوانند در چندین محور، مهارت های خود را در کارگاه های آموزشی تقویت کنند. این محورها متمرکز بر فرصت های جدیدی است که در شرایط گذار از تحریم ها پیش روی فعالان حرفه ی حسابداری و مالی خواهد بود.

وی افزود: در این سمینار کارگاه هایی با موضوع شرکت آزمایی (Due dilligence) بمنظور کمک به مدیران در ارزیابی شرکت های طرف قرارداد، همکاری با آنها و یا ارزیابی شرکتهای مورد سرمایه گذاری؛ مدیریت تحریم و مطالبه خسارت از شرکت های خارجی ؛ ارزشیابی بنگاه های اقتصادی (Valuation) وتهیه صورت های مالی مبتنی بر IFRS و آشنای با XBRL برگزار خواهد شد

لازم به ذکر است، سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی از سوی انجمن حسابداران خبره ایران 10 اردیبهشت در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار