تقویم تاریخ در آینه ورزشی 1 اردیبهشت

امروز دوشنبه اول اردیبهشت 1393 هجری شمسی برابر با 21 جمادی الثانی 1435 هجری قمری و 21 آوریل 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 62 سال پیش در چنین روزی، تیم  ملی فوتبال ایران در یک مسابقه دوستانه در پاکستان برابر تیم ملی  این کشور به تساوی بدون گل دست یافت.

این مسابقه در ورزشگاه کراچی و در حضور 35- هزار تماشاگر برگزار شد که از جمله بازیکنان آن امیر آقا حسینی، حسین سروری، نادر افشار، مهدی نصیر اقلی، محسن آزاد، محمود بیاتی و بیوک جدکیار‌ در این مسابقه برای تیم ملی ایران بازی کردند.



58 سال پیش در چنین روزی،  مسابقات دو میدانی انتخابی تیم ملی ایران برای اعزام به ایتالیا در تهران برگزار شد که در این مسابقات پیمانی، کمانه، فارابی، رحمانی و زند ‌آسا رکورد‌های ایران را شکستند.

پیمانی در پرش با نیزه 3 متر و 42 سانتی متر پرید و 4 سانتی متر رکورد ایران را افزایش داد که کمانه در 110 متر با مانع باز زمان 15 ثانیه و 9 دهم ثانیه دوید و یک دهم ثانیه رکورد ایران را کاهش داد.

فارابی در د‌هگانه، زند‌آسا در چهارصد متر و رحمانی در پرش سه گام رکورد‌های ایران را شکستند هم چنین 58 سال پیش در چنین روزی، مسابقات اسب دوانی و سوار کاری قهرمانی ایران در شهرستان آبادان درمحله‌ی امیر آباد برگزار شد.

درهزار متر آزاد اسب سلطان با سوارکاری خلوتی، درهزار و پانصد متر اسب پروین به سوارکاری محمودفخارپور و دردوهزارمتر اسب بهرام قلی با سوارکاری خلوتی مقام اول را به دست آورد.

48 سال پیش در چنین روزی، مسابقات بسکتبال باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد استان تهران با شرکت 14تیم برگزار شد.

تیم عقاب درپایان به مقام قهرمانی این مسابقات رسید و تیم‌های فولاد و پاس مقام‌های دوم وسوم را به دست آوردند.

لازم به ذکر است: همچنین 48 سال پیش در چنین روزی، مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران به پایان رسید. تیم فوتبال پاس تهران با 17امتیاز مقام نخست را به دست آورد. دارایی با 16 امتیاز دوم شد و عقاب با 15 امتیاز دررده‌ی سوم قرارگرفت.

47 سال پیش درچنین روزی، اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای اعزام به مسابقات جهانی 1966 توریدو برگزیده شدند.

گفتنی است؛ در وزن اول جمالزاده، در وزن دوم معرب، در وزن سوم خورشیدفرد،‌ در وزن چهارم محمدفرهنگ دوست، دروزن پنجم فیاض، در وزن ششم محمد عرب و در وزن هفتم امیری اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران معرفی شدند.

24سال پیش درچنین روزی، تیم ملی فوتبال جوانان ایران دردومین مسابقه‌ی خود در دوازدهمین دوره جام قهرمانی جوانان آسیا 4 بر یک تیم ژاپن را شکست داد.

در پایان خاطرنشان می‌شود: معینی، حجازی، مظلومی، حاج محمد، حاج قاسم، پروین ، حق وردیان، لواسانی، قفلساز، خردبین، قراب، عبداللهی و سه برادران اعضای تیم ملی جوانان ایران بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ملی ، افشار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار