انتقاد از هزینه‌های بالای "دستگاه‌های پمپ کمک قلبی"

معاون مرکز تحقیقات بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با گذشت زمان روش‌های جدیدی به روش‌های درمانی کنونی اضافه خواهد شد و حیطه‌هایی چون نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی به علوم زیستی کمک‌های شایانی خواهند کرد و تعداد بیشتری از بیماران تحت درمان‌های پیشرفته نارسایی قلب قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.، دکتر علی دباغ  درباره بیهوشی در بیماران قلبی بخصوص در موارد نارسایی قلبی سخن گفت و افزود: وقتی بیماری می‌خواهد تحت درمان قلبی قرار بگیرد یکی از اقداماتی که ممکن است برای وی انجام شود، جراحی است. 

وی افزود: انجام اعمال جراحی تحت بیهوشی برای بیماران قلبی مخاطرات بسیاری دارد و در عین حال توام با سختی‌های بسیار برای پزشکان است. 

این استاد تمام بیهوشی قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه البته این اقدام نیازمند یک عملکرد تیمی منسجم و آمادگی کامل همه اعضای تیم از جمله متخصص قلب، جراح قلب، متخصص بیهوشی، پرستاران icu   و  ccu  و مابقی اعضای تیم خواهد بود گفت: از آنجا که علوم تجربی از جمله شاخه‌های مختلف پرشکی، علومی مبتنی بر آزمون و شواهد جدید و متکی به پیشرفت علم هستند، با گذشت زمان روش‌های جدیدتری برای درمان ابداع می‌شود. 

دباغ افزود: به عنوان مثال 20 تا 30 سال پیش بسیاری از جنبه‌های علومی که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد، ناشناخته بود. قطعا تا 20 سال دیگر هم روش‌های جدیدی به روش‌های درمانی کنونی اضافه خواهد شد و حیطه‌هایی چون نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی به علوم زیستی کمک‌های شایانی خواهند کرد. 

معاون پژوهشی و قائم مقام مرکز تحقیقات بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به اینکه چه میزان از بیماری‌های قلبی منجر به عمل جراحی می‌شوند،گفت: این موضوع بستگی به شرایط اقتصادی هر کشور، وضعیت نظام سلامت آن، امکانات و تجهیزات موجود دارد  و نمی‌توان گفت پروتکل‌های درمان در همه جا یکسان هستند.
 
وی افزود: به عنوان مثال "دستگاه پمپ‌ قلب" ممکن است در برخی کشورها چون ایران بسیار گران بوده و هزینه‌اش برای عامه مردم قابل پرداخت نباشد، اما در برخی کشورها چون آمریکای شمالی و اروپای غربی این اقدامات راحت‌تر انجام شوند. این درصد متفاوت است و با گذشت زمان تعداد بیشتری از بیماران تحت درمان‌های پیشرفته نارسایی قلب قرار می‌گیرند. 

بر اساس این گزارش، چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار