راشاتودی:

بسياری از آمريکايی‌ها حتی نمی‌‌دانند اوکراين کجاست!!

در آمریکا بسیاری از مردم نه اوکراین را می‌شناسند و نه با مداخله‌جوییهای واشنگتن در این کشور موافقند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، در آمریکا بسیاری از مردم نه اوکراین را می‌شناسند و نه با مداخله‌جوییهای واشنگتن در این کشور موافقند. 

 گایان   چیچکیان در گزارشی در این خصوص از واشنگتن گفت وقتی سیاستمداران آمریکایی درباره حمایت از اوکراین و کییف صحبت می‌کنند، به نظر می‌رسد آمریکا روابطی بسیار قوی و ناگسستنی با اوکراین دارد. واشنگتن مدعی است وظیفه دارد در امور اوکراین مداخله کند اما مردم عادی آمریکا نظر دیگری دارند. 

یک آمریکایی گفت به نظر من واشنگتن نباید در امور داخلی اوکراین مداخله کند. آنها دولت و ارتش خود را دارند و خودشان باید برای مسائل خود تصمیم بگیرند.  یک زن گفت به نظر من آمریکا نباید در امور داخلی اوکراین مداخله کند. یک نفر دیگر گفت این کار اشتباه است. 

اما یک زن گفت به نظر من آمریکا باید حتما در مسئله اوکراین به ویژه از نظر اقتصادی مداخله کند. 
اما زمانی که از مردم می‌پرسیم جای اوکراین را در نقشه نشان دهند، بسیاری از مردم نمی‌توانند جای درست اوکراین را نشان دهند و اصلا شناختی درباره این کشور ندارند. حتی یکی از کسانی که نتوانست جای اوکراین را نشان دهد گفت که برای وزارت خارجه آمریکا کار می‌کند.

 از شش نفری که جای اوکراین را پرسیدم فقط یک نفر درست جواب داد. نظرسنجی یک نهاد حرفه ای از مردم آمریکا نشان می‌دهد حدود نود درصد از آمریکایی‌ها نمی‌دانند اوکراین در نقشه کجا قرار دارد. جالب است همین نظرسنجی نشان داد هر چه افراد در نشان دادن جای اوکراین بیشتر دچار خطا می‌شدند، تمایل بیشتری برای مداخله نظامی آمریکا در آن کشور داشتند. 

برایان بکر فعال ضد آمریکایی گفت برخی فکر می‌کنند کنگره آمریکا از روی آگاهی درباره اوکراین تصمیم می‌گیرد در حالیکه آنها اصلا آگاهی درستی درباره این کشور ندارند. علت پاسخهایی که مردم آمریکا می‌دهند نتیجه اطلاعات غلطی است که رسانه‌ها به آنها می‌دهند یا اصلا رسانه‌ها درباره مسائل اساسی جهان به آنها اطلاعات نمی‌دهند.

 بسیاری از مردم اصلا نمی‌دانند اوکراین کجا قرار دارد. بسیاری از اعضای کنگره از جمله برخی سناتورها نمی‌دانند اوکراین کجاست و اصلا هیچ چیزی درباره تاریخ اوکراین و حتی تاریخ معاصر آن نمی‌دانند. آنچه در کنگره و کاخ سفید شاهدیم فقط ناشی از اعمال قدرت و زورگویی است و برخواسته از آگاهی نیست. کنگره می‌خواهد به روسیه زور بگوید و با این کار به زعم خود منافع آمریکا را تامین کند.

 آنها می‌خواهند اوکراین و همه منطقه یعنی همه جمهوریهای سابق شوروی را زیر چتر نفوذ آمریکا بیاورند. بنابراین قانونگذاران آمریکایی نیازی ندارند اطلاعات زیادی درباره اوکراین داشته باشند. 
گایان چیچکیان در پایان گزارش خود گفت مارک تواین نویسنده معروف گفته است خدا جنگ را خلق کرد تا آمریکاییها جغرافیا یاد بگیرند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار