عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مدیریت منابع "سلامت" از طریق نظام بیمه‌ای واحد امکان‌پذیر است

رشد بودجه سلامت در سال ۹۳ نسبت به بودجه سایر مراکز و سازمان‌ها بیشتر بوده است و با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری می‌توان مدیریت بودجه را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که مشکلات حوزه سلامت تا حد امکان کاهش یابد.

دکتر شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: رشد بودجه در سال ۹۳ نسبت به بودجه سایر سازمان‌ها بیشتر بوده است و این نشان‌دهنده توجه ویژه دولت و مجلس به حوزه سلامت و رفع مشکلات آن است. 

وی گفت: سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری نیز اهمیت حل مشکلات این بخش را دوچندان نمود. 

وی گفت: اما آنچه از افزایش بودجه سلامت پراهمیت‌تر است، مدیریت صحیح و کار‌شناسی شده این منابع است به گونه‌ای که حل مشکلات این حوزه چون زنجیره‌هایی به هم متصل هستند و برای مدیریت منابع سلامت نیازمند ایجاد نظام بیمه‌ای هستیم در واقع یک‌پارچه سازی بیمه‌ها در یک سازمان به عنوان سازمان بیمه‌ سلامت ایرانیان گام نخست حل مشکلات حوزه سلامت آن کشور است. 

وی با بیان اینکه تاکنون نبود سازمان بیمه‌گر واحد موجب عدم پرداختی حق بیمه بیمارستان‌ها و بیماران شده بود، خاطرنشان کرد: بیمه‌ها در بخش‌های غیرحرفه‌ای خود فعالیت می‌کردند و حوزه سلامت دچار مشکلات چند علتی شده بود اما با توجه به آنچه از سوی مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت آمده می‌توان به روشنی با مدیریت این حوزه، دغدغه‌های بیماران را کاهش داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار