اخوان المسلمين اردن سه تن از رهبران خود را اخراج کرد

جماعت اخوان المسلمین اردن سه تن از رهبران خود را به سبب شرکت در چارچوب طرح اصلاح ملی معروف به "زمزم" اخراج کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جماعت اخوان المسلمین اردن سه تن از رهبران خود را به سبب شرکت در چارچوب طرح اصلاح ملی معروف به "زمزم" اخراج کرد. 

اخراج شدگان با این تصمیم مخالفت کردند و این در حالیست که جماعت اخوان المسلمین تصمیم خود را کاملا قانونی دانست. 

خبرنگار این شبکه در اردن در گزارشی در این باره گفت: از زمانی که اجرای طرح "زمزم" آغاز شده است همه نگاه‌ها متوجه جماعت اخوان المسلمین شده است. در مراسم اعلام این طرح برخی شخصیت‌های رسمی معروف به مخالفت با اخوان‌المسلمین نیز حضور داشتند. بنابراین به نظر رسید این امر نشان دهنده علائم بروز شکاف در میان اخوان‌المسلمین است. 

جمیل الدهیسات عضو برکنار شده جماعت اخوان المسلمین این تصمیم را نادرست دانست و افزود افرادی که برکنار شده اند در میان افراد جماعت اخوان نفوذ دارند در نتیجه برکناری آنها کار درستی نیست. 

در ادامه گزارش آمده است: رهبران اخوان المسلمین از هرگونه اظهار نظر درباره تصمیم برکناری این افراد خودداری کردند و آن را یک تصمیم قضایی داخلی دانستند. جماعت اخوان المسلمین همچنین حرف و حدیث‌های موجود در میان مردم مبنی بر این که چنین تصمیمی باعث شکاف در اخوان می شود را کم اهمیت دانست. از سوی دیگر ناظران بر این باورند که صاحبان طرح زمزم نتوانسته اند ادله و مدارکی ارائه کنند که نشان دهد این طرح یک طرح اصلاحی است نه برای تفرقه افکنی. 

محمد ابورمان کارشناس مسائل سیاسی گفت: اخوان المسلمین در سال های اخیر با بحران داخلی روبرو شده است. تلاش ها و افکار آنها دچار فرسایش شده است و اعتماد در داخل جماعت کاهش یافته است. بر همین اساس شکاف‌های عمیقی در این جماعت ایجاد شده است. به نظر من آینده جماعت در این شرایط حساس در معرض آزمون قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار