یک منتقد سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هویت ایرانی برای مسئولان فرهنگی ما اهمیتی ندارد

مـتأسفانه تا کنون مدیران فرهنگی ما در هیچ برهه‌‌ی تاریخی هویت ایرانی برایشان مهم نبوده است.

"حمید سلیمی" منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل توهین‌های موجود در فیلم سینمایی"300" و نگاه مغرضانه آن‌ها علاقه‌ای به تماشای این فیلم و دانستن جزئیات آن ندارم.

وی افزود: متأسفانه تاکنون مدیران و مسئولان فرهنگی ما در هیچ برهه‌ی تاریخی هویت و اصالت ایرانی برایشان مهم نبود، و هیچ کار فرهنگی در این زمینه‌ انجام نداده‌اند.

سلیمی عنوان کرد: ما در تنها فیلم فرهنگی‌مان نیز در "روشن‌تر از خاموشی" به کارگردانی "حسن فتحی" با هیچ داستان ایرانی رو در رو نبودیم و این فیلم تنها به حاشیه پرداخته بود، این منتقد ادامه داد: با انکار هویت ایرانی خود و حذف یکی از مهمترین برهه‌های تاریخی کشورمان از کتاب‌های درسی نباید توقع زیادی داشته‌باشیم.

وی ادامه داد: ما متأسفانه در ساخت فیلم‌های ضد غربی خودمان نیز تبلیغات مؤثر و روش درستی نداریم درحالی‌که آنان روش و تبلیغات درستی دارند و برای مثال ما بعد از ساخته شدن فیلم "300" چه پاسخی به آ‌نان دادیم؟ در حالی‌که پروژه "کوروش" از سال 81 تاکنون در پیچ و خم‌های وزارت ارشاد باقی مانده است.

سلیمی بیان کرد: امسال نیز بعد از اخذ پروانه ساخت بخش دولتی اعلام کرد که ما هیچ‌گونه سرمایه گذاری در رابطه با این پروژه نمی‌کنیم و سؤال من این است که واقعأ چه کسی باید سرمایه‌گذار چنین پروژه‌هایی باشد.

این منتقد ادامه داد: همه‌ی این امور به این علت است که ما دغدغه‌ی مسائل خودمان را نداریم و به مسائلی می‌پردازیم که هیچ‌گونه ارتباطی به ما ندارند. وی خاطرنشان کرد: همه‌ی این مسائل باعث زیرسؤال رفتن فرهنگ ما از سوی هالیوود می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار