مسکن خوردن هم آداب و رسوم دارد

مصرف همزمان دارو‌های مسکن و بیشتر از مقدار تعیین شده فرد را دچار مسمومیت دارویی می‌کند.

سید جمال واقفی داروساز درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گروه مسکن‌ها را باید بنا بر تشخیص نوع درد انتخاب کنیم و چنانچه فرد به مصرف هم زمان قرص‌های مسکن با یکدیگر توجه نکند در هنگام عوراض جانبی نیز تشخیص اینکه عارضه از چه قرصی است سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: هر گروه از مسکن‌ها برای یک نوع درد باید مصرف شوند به عنوان مثال: فردی که سردرد دارد درصورتی که از سلامتی معده برخوردار باشد آسپرین مناسبت‌تر است و در صورتی که دچار بیماریهای معده باشد بهتر است از ترکیبات استامینوفن ترجیحاً ساده استفاده کند.

واقفی با اشاره به اینکه: استامینوفن کمترین تأثیر را در معده دارد اظهار داشت: به هیچ وجه نباید از مقدار تعیین شده مصرف روزانه دستور پزشک تجاوز کرد، چنانچه بیشتر از مقدار مصرف شود و کبد نتواند پالایش کند فرد دچار مسمومیت می‌شود.

وی در خصوص تاریخ مصرف دارو گفت: قرصها معمولاً بین 3 الی 5 سال تاریخ مصرف دارند و حتی بیشتراز 5 سال که البته شامل جامدات می‌شود ولی درمورد مایعات مانند شربت، قطره و آمپول‌ها باید عمر مفید محصول را در نظر داشت و بعد از تاریخ تعیین شده مصرف نشود.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه بدن به راحتی در مقابل دردهای موضعی مبارزه می‌کند، پس دری ک سردرد ناگهانی ناشی از شوک‌های عصبی خصوصاً درد‌های سطحی در نوجوانان هیچ نیازی به مصرف دارو نیست بلکه تنها در درد‌های مزمن که بدن مقاومتی نمی‌کند و با تجویز پزشک باید مصرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، دارو ، قرص ، سردرد ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.