درد شکم کودک شما نشانه چیست؟

معمولا با بی‌اشتهایی و درد مبهم شکم در اطراف ناف شروع می‌شود. درد فزاینده‌ای که بتدریج به طرف راست و پایین شکم منتقل می‌شود. چنین درد شدیدی در ادامه با افزایش تب و بروز حالت تهوع و استفراغ همراه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این نشانه‌ها را هرگز نباید چه در کودک و چه بزرگسال نادیده بگیرید، چون چنین علائمی می‌تواند خبر از بروز آپاندیسیت یا التهاب ناگهانی آپاندیس ‌بدهد. آپاندیس لوله کوچک، باریک و انگشتی شکل است که از روده بزرگ منشعب می‌شود.

کودکان نیز از هنگام تولد می‌توانند در معرض خطر بروز این عارضه قرار بگیرند که البته با افزایش سن بویژه در دهه دوم زندگی احتمال بروز آپاندیسیت بیشتر می‌شود. یعنی این عارضه در شیر‌خواران کمترین شیوع را دارد و شایع‌ترین سن ابتلای به آن از ده سالگی به بعد است. اما آیا می‌توان همیشه با توجه به علائم گفته شد از بروز آپاندیسیت در کودک مطلع شد؟

دکتر سیدجواد نصیری، متخصص جراحی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ می‌گوید: از آنجا که آپاندیسیت با درد شکم، تب و استفراغ همراه است، بنابراین توصیه جراحان کودکان این است که درهر کودکی که با درد شکم مراجعه می‌کند حتما باید به فکر آپاندیسیت بود.

عوامل متعددی ممکن است باعث شود آپاندیسیت در یک کودک تشخیص داده نشود، شاید مهم‌ترین آنها سن کودک باشد. یعنی هرچه سن کودک کمتر باشد علائم مبهم‌تر و تشخیص سخت‌تر خواهد بود و بی‌شک تجربه و مهارت کافی در معاینه‌کردن شکم یک کودک با سن کم و همیشه به فکر آپاندیسیت بودن نقش بسیار مهمی در تشخیص بهنگام دارد. چرا که گاهی در یک شیر خوار یک تا سه ساله ممکن است اتساع شکم، تب و استفراغ، علائم بیماری باشد.

دکتر نصیری در گفت‌و‌گو با جام‌جم می‌افزاید: هر کودکی که دچار درد شکمی با خصوصیاتی که توضیح داده شد بشود حتما باید توسط متخصص یا جراح کودکان و اگر مقدور نبود، از سوی جراح عمومی معاینه شود، چرا که تاخیر در تشخیص آپاندیسیت می‌تواند عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیری ایجاد کند.

این درست است که آپاندیسیت با درد شدید شکم، تب، تهوع و استفراغ همراه است، اما به گفته دکتر نصیری باید توجه داشت که تقریبا همیشه استفراغ بعد از درد شکم شروع می‌شود، چنانچه کودکی ابتدا دچار استفراغ شود و بعد درد شکم به احتمال زیاد، آپاندیسیت برای وی مطرح نیست.

این متخصص تاکید می‌کند: همین‌طور اگر کودکی قبل از درد شکم دچار تب بالا باشد و بعد درد شکم در وی شروع شود یا از همان شروع درد شکم، تب درجه 39 داشته باشد، باید دنبال علت دیگری غیر از آپاندیسیت از جمله گلودرد چرکی درون بود. البته تشخیص آپاندیسیت در نوزادان به‌مراتب مشکل‌تر است و معمولا وقتی تشخیص داده می‌شود که آپاندیسیت پاره و نوزاد دچار پریتونیت (چرک منتشر در شکم) شده است.

تاخیر در تشخیص

تاخیر در تشخیص آپاندیسیت، عوارض متعددی ایجاد می‌کند که تا حد زیادی به سن بیمار و سیستم‌‌های دفاعی بدن و بیماری‌های زمینه‌ای بستگی دارد.

دکتر نصیری با اشاره به این موضوع می‌افزاید: یکی از عوارض ناشی از تشخیص دیرهنگام آپاندیسیت در کودک این است که اطراف آپاندیس بعد از نکروز یا سوراخ‌شدن آن، بافت‌های مجاور تجمع پیدا می‌کنند و به صورت یک توده دردناک درمی‌آیند که این عارضه می‌تواند جزو خوش‌خیم‌ترین عارضه‌ها بعد از عفونت زخم در این ناحیه باشد. عارضه دیگر، ایجاد آبسه (جمع‌شدن آب) داخل شکم است که خطرات بسیاری می‌تواند برای بیمار ایجاد کند و بالاخره عارضه خطرناک‌تر، پریتونیت یا چرک منتشر شده، در تمام شکم است که جزو خطرناک‌ترین عارضه‌هاست.

درمان قطعی ممکن است

درمان قطعی با جراحی بموقع قطعا امکان‌‌پذیر است و معمولا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند یا احتمال بسیار کمی دارد که شایع‌ترین آن شاید عفونت زخم باشد.

دکتر نصیری تاکید می‌کند: اما در مواردی که آپاندیسیت دیر تشخیص داده شده باشد یا بیمار به واسطه درمان‌‌های خودسرانه دیر مراجعه کرده باشد، با عوارض بسیار جدی همراه خواهد بود که از جمله چسبندگی‌‌های مکرر داخل شکمی یا تشکیل آبسه‌‌های متعدد در شکم بعد از عمل، ممکن است ایجاد شود.

از مصرف میوه و سبزی غافل نشوید

عوامل مستعد‌کننده آپاندیسیت، شامل داشتن رژیم غذایی کم فیبر، سابقه فامیلی، عفونت‌ها و بیماری‌های التهابی روده می‌شود. بر این اساس هیچ راه حل قطعی برای جلوگیری از آپاندیسیت وجود ندارد، اما به هر حال بروز آپاندیسیت در افرادی که غذاهای دارای فیبر بالا مانند سبزی و میوه مصرف می‌کنند کمتر شایع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
با سلام خدمت شماعزیزان دخترمن دل درد داره ازدور ناف شروع میشه و زیر دل درد می کنه دخترم ۶ سال هستش دکتر هم بردم سونوگرافی هم بردم گفته چیزی نیست ولی همیشه دل درد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام دختر من هم چند وقت هست که دل درد داره ۷سالشه و یه وقتا شکمش چنان دردی میگیره که شکمش قرمز میشه گریه میکنه درد شدید الان سر کلاس آنلاین هست بخاطر دردی که داره نمیتونه درس بخونه میخواس غایب باشه من نذاشتم داره میمیره از درد چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام دختر من امروز به من‌ گفت دلم درد میکنه مامان تمام دلش .ولی یه وقتا شکمش چنان دردی میگیره که شکمش قرمز میشه گریه میکنه از درد اشک میریزه از درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
سلام پسرم ۷ساللش دردزیرشکم قسمت چپ دار
Germany
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام اقای دکتردختر11ساله دارم که هردوماه مریض میشود. تب ویکسره بالامیاره. شکم درد هم داره بخاطرامپول دس که زدن الان حدوددوماه طول کشید. که مریض نشده بودوگرنه هر10روز همین علایماروداره لطفاراهنمایی کنیدممنون میشم...
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۶:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام ببخشید من پسر هفت سالم دوسه روز که میگه از داخلشکمم داغه چکارش کنم با استامینیفون مشکلش حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
آرش قدمی
۲۲:۵۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سلام پسرم ۴ ساله مدام میگه دل دردم سونوگرافی شکم بردمش خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
معصومه قاسمی
۱۳:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام دوختر من چاره ماه هست شکم درد شوده من چی کار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۴ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید دختر من پارسال شکم درد داشت هی میگفت که شکمم درد میکنه بردیم دکتر گف تو ادراش خون دیده شده ممکن سنگ کلیه داشته باشه بردیم سونو چیزی دیده نشد بعد دوباره آزمایش ادرار ومدفوع گرفتن وگفتن چیزیش نیست امروز شکمش طوری درد گرفته که به کمرش میزنه علتش چی میتونه باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Nrgsm
۱۶:۰۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام پسر ده ساله من مدتی هست دچار دل درد اطراف ناف وداره بخدا دیگه خسته شدم ازبس دکتر بردمش یکی میگه روده تحریک پذیر داره یکی میگه عفونت مجاری ادراری داره یکی میگه مشکوک به آپاندیست هست نمیدونم چیکارکنم موندم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۵۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام دخترم 5ساله ش
زیر دلش بالای مثانه دو سال درد می‌کنه
یبوست داره
آزمایشاتش خوب بوده ولی سونو گرافی بخاطر شرایط فعلی نبردم
شبا از خواب بیدار میشه گریه می‌کنه
ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سلام پسرم ۳ سالشه بعضی وقتا شکم درد داره چند روز میشه نه استفراغ داره نه اسهال چیکار کنم خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
رها
۰۰:۰۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین پسرم صبح از خواب بیدار شده دل پیچه گرفته حداقل دو ساعت شکمش درد میکرد بعد خوب شد تا شب شب باز شکمش درد کرفت هر چیم خورده بود بالا اورد لطفا راهنمایی کنین؟
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۲:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام پسرم دل درد داره وقتی پا میشه یا میشینه یا خنده میکنه زیر نافش درد داره ۱۱ ساله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام دخترم ۱۲ سالشه چند روزه شکمش درد داره و تب شدید داخل شکمش دکتر بردمش شاید از پریودی باشه پریودیش تموم شده اما هنوز درد شکم و تب داره لطفا من را راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۰۹:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام دخترم ۷سالشه مدتیه گاه گاهی بخصوص آخرشب میگه دردزیرشکم دقیقا زیرناف روی مثانه داره بعدازچنددقیقه خوب میشه مشکل یبوست داره.میگه دردازپایبن به بالا میره.الان حدودیک ماهی میشه اوایل کم بود ولی الان یک هفته میشه تقریبا یک روزدرمیونروزشکایت میکنه هیچ علایم دیگری نداره اشتهاش خوبه فقط یبوست داره.قدش۱۲۵وزنش۲۴.لطفاراهنماییم کنیدممنون میشم.فقط دستشویی وادرارشومدت طولانی نگه می داره اگه بیرون از خونه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام پسرم 11 سالشه بیشتروقتها بعد از غذا میگه شکم من درد میگیره بالای ناف میگیره وزن هم کم کرد اطفا"راهنمایی کنید .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام پسرم از دیشب دلدرد گرفته چکار کنم فقط دلش ۶ سالشه
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۲۳:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام دخترم پنچ سالشه چند روز هی دلش دردمیکنه و استفراغ میکنه هیچیم نمیخوره چیکار کنم کمکم کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۹:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
من ۱۱سالمه دلم درد می گیره ادرارم هم میسوزی هر کاری می کنم میسوزه نمی دونم چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
الینا
۱۶:۱۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
من دختری دارم دو سالوسه ماهشه ازدوماهگی دلش دردمیکنه صدباربردمش بهترین متخصص هنوزخوب نشده بعدترهم شده علطش چیه
Austria
زهرا
۲۱:۰۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام دخترم 6سالشه از دیروز دل پیچه و اسهال داره امروز تب هم داره.نگرانم یه وقت کرونا نباشه؟؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام پسرم ۱۱ ساله ام دو روز درد با لتی شکم داره به قول خود میگیره ول میکنه داورهای خدنگز هم بهش دادم خوب نشده چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۰۱:۱۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
دخترم ۵ سالشه درد قسمت رودها دو روز بیقرارش کرده تب نداره استفراق نداره شیکمش یکم شل شده ۶۷ بار در روز بیرون روی داره علتش چیه؟ چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۰۱:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
پسرم ۳سال ونیم است الان یه هفته است بعضی وقتها میگه دلم درد میکنه از چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام .. دخترم ۹ سالشه دوروز هست دورنافش درد میکنه .. تب و حالت تهوع هم داره .. دکتر هم بردم ازمایش سونو گفت مشکلی نداره .. هیچ دارویی هم نداد .. چکارکنم‌
Germany
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام پسرم یه دفه دل دردکرده دور نافش..هیچ علامت دیگه ای نداره..عرقیجات گیاهی هم دادم خوب نشده.علت چی میتونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
پسرم دوروزهست اسهال استفراغ میکنه چکارکنم تاخوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهوده ادراکی
۱۳:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
پسرم چند روزه دل درد داره ویک روز تب
شکمش کار کرد بهتر شد ولی میگه دلم درد میکنه
ایا از سوسیس و دنت و کاکائو خوردن التهابش رفته بالا یا ربطی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سامیار
۱۱:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر پسری شش ساله دارم دو هاله دو ناف وشکمش درد میکند دکتر بردمش سونوگرافی وازمایش وعکس رنگی نوشت گفت خوبه ولی باز هم شکمش درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیدسجاداحمدی
۰۳:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام پسرم توسه ماهه دوروزهست خیلی نارایی میکنه یکم شکمش ورم داره ونافش رفته داخل نمی دونم از چی هست راه کارمیخام
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۶:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
پسزتون خوب شد؟
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۰:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام پسرم 3سالش بعضی وقتا شکم درد داره اصلا استفراغ واسهال نداره
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زهرا
۰۵:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
غذامیخوره بالا میاره درد دل هس
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۲۱ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سلام.دخترم دل پیچه داره دورنافشه دکتر سونوگرافی جایی نمونده نباشم میگن ویروس یه دارو نیستش که خوبش کنه ممنونم راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۳:۲۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام پسرم 10 سالشه. که بیشتر موقعها میگه دل درد داره مخصوصا صبحها که بیدار میشه امشب هم دل درد شدید داشت که استفراغ کرد بعدش خوب شد خواهشا راهنمایی کنید..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام دکتر خسته نباشید پسرم ۱۱ سالشه دلدرد داره ازمایش و سونوگرافی هاش سلام بود چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۰:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام پسرم دوسال نیمشه یکماه میشه میگه شکممدرد دارم حالت تهوع دارم سه بارم آورده بالا علتش چیست چه دکتری باید ببرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
سلام.خسته نباشید دخترم ۶سالشه الان یه هفتس قسمت زیر نافش درد داره دکتر بردیمش بهش دیس کولومین و میترونیدازول داده ییبوست هم گرفته درد شدید داره میگیره و ول میکنه راهنماییم کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
مهساه
۰۲:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر ببخشید مظاحم شدم دخترم ده سالشه هردوسه هفته درد شکم داره اطراف معده که نمیتونه خودشو بالابگیره کمرش دولاست دکتره داخلی بردم میگه چیزی نیست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
ویزیت بدیم جوابگو هستید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر دختر من ۷ سالشه از ۶ سالگی دختر م خیلی سرما میخوره یا اینکه بدنش زود ویروسی میشه هر وقت هم که ویروسی میشه همرا ه باشکم درد حالت تهوع اسهال تا یک هفته این علائم رو داره حتی بجای میرسه میبرم بستریش میکنم ازمایش هم براش انجام دادیم مشکلی هم نداشت مشکل بچه ی من چیه اقای دکتر؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام دخترم ۲ سالشه از صورت و شکم تب داره دو روزه ک دست میکنه تو نافش میگه درد داره زخمش کرده چیکار کنم راهنمای لطفا
Iran (Islamic Republic of)
اییلین
۲۰:۵۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی ببخشید دخترم پنج روز شکمش درد میکنه هر چی ازمایش هم گرفتم گفتن که مشکل خاسی نداره ولی شب وروزش حرام شده از بس شکمش درد میکنه میشه علتش و بگید
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۳:۳۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام دخترم سه ساله ش دوماهه تموم شد چند روزه فقط میگه شکمش درد میکنه علتش چی میتونه باشه استفراغ نداره تب هم فقط صورتش داغ میشه و دستاش سرده لطفا راهنماییم کنید الان ۵ روزه
Iran (Islamic Republic of)
دیانا
۲۳:۴۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
دخترم روزی دو سه بار درد دور شکم داره ۱۱ سال داره می خواستم بدونم دلیل آین دردش چه چیزی است ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۴۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
باسلام خدمت شما. دخترم 2ماه است که ا قسمت شکم تب میکنه. ومیگه گلوم در میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید. دخترم 6سالشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام پسر بچه ۷ ساله ای دارم که چهارورزی شکم دارد همش میکه زیر شکمم درد میکنه اولش بیماری روزی شروع شد تب کرد و حالت تهوع و اسهال داشت ولی الان فقط می که زیر شکم درد میکنه علت چیست ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
باسلام خدمت آقای دکتر.
پسر بچه نه ساله ما دوروز است که میگه شکم درد دارم. بااینکه همیشه یوبوست دارد امروز دوباردستشویی رفته. دوروز بود که تب هم داشت. امروز چیپس هم خورده دردش بیشتر شده. الان خوابیده. لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام دکترپسرم هشت سال داره شکم درددورناف داره یه یکسالی میشه آزمایش انجام داده مشکلی نداشت میخواستم بدونم دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
مامان پارسا
۱۸:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام پسرم چهار سالشه از صبح میگه نافش درد میکنه علتش چی میتونه باشه؟
باید ببرمش دکتر؟
Iran (Islamic Republic of)
السا
۰۱:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
درد شکم دور ناف ۵ساله چیکار کنم ،مرسی ممنونم .
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۳:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
روزتون بخیر.دختر دوسالونیمشه حدودا یک ماهه میگ دلم دردمیکنه و بالای نافش دردمیکنه.دکتربردم دی سیکلومین دادوازمایش نوشت .علت دل دردش چی میتونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام پسرم ۵ ساله هست همیشه دل درد داره آزمایشهاش هم دادم گفته هیچ چیزش نیست صبحها که بیدار میشه خیلی دلش درد میکنه چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۲۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
سلام من خواهری دارم پنج ساله است و یک سالی هست که هر هفته دلش درد میکنه و ازمایش داد میگن که بیماری نمدونم چی داره وتا اخر عمر همین جوریه تورو خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۷:۰۹ ۰۴ تير ۱۳۹۸
سلام به همه بچه منم شش سالشه یک هفتس حالش بده ودل درد دلش اشوبه حالت تهوع داره میگن ویروسه ک به جون تمام بچه ها افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
باسلام وخسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
حکیمه
۱۰:۱۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر من دختری چهار ساله دارم که یک سالی هست که دردشم داره زیاد نیست ولی هروقت درد میکنه میاد میگه درد میکنه شکمم دکتر زیاد بردم ازمایش زیاد دادم میگن خوبه چند روزی هست بردمش دکتر گوارش میگن رفلاکس داره ولی با دارو دردش نیوافتاده باد شکمم ندارا اصلا تورو خدا کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۴:۰۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر واقعیت آینه پسرم از مدرسه اومد دل درد حالت تهوع استفراغ بعد بو های بد مانند اسهالی می داد نمی دانم از اون موقعه میگه بغل دلم می سوزه قفسه سینه درد می کنه درد ش زده پشتش 11 سالشه چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۰۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۱۲:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
سلام کجا بایدسوالات خودرابپرسیم یکجایی قراردهیدبرای ماادمهای کم سوادکه بتونیم راحت سوال کنیم الان من هرچه گشتم جایی راپیدانکردم که نوشته باشد سوال ازاقای دکتر ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
من دخترم 3ساله هست یه چند روزی هست میگه دلم درد میکنه دستشویی روزی 2بار میشه ولی همش میگه دلم نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام آقای دکتر پسر م از بچه گی نفع شکم داشت حالا که ۵ سال دارد شکم درد دارد شدید درد شکم به خدا ۱۰ بار آزمایش سونوگرافی دادیم دکترها میگویند هیچش نیست تورا خدا بهم کمک کن همین حالا شکمش درد می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام اقای دکتر دخترم دوسالو چهار ماهشه شب که میشه شکم دردش شروع میشه مخصوصا تو خواب گریه میکنه یک هفته هستش شروع شده ب شکمشو پهلوش اشاره میکنه . چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۶:۴۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
سلام سید جان دخترم سه سال نیم داره شاید صد بار بردمش دکتر برای شکمش ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم شب که میشه از خواب بیدار می شه فقط کارش شده گریه مگه دلم درد مکنه یا مو هام اذیت می کنند تور خدا آقای دکتر کمک کن یا ادرس بده تا بیارمش خدمت شهر ما دکتر خوب ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
من پسرم ۳سالشه وقتی که غذامیخوره میگه شکمم درد میکنه نمیدونم از چیه ؟شما بگید از چی میتونه باشه؟خودشم پسرم از اولش خیلی بد غذاست
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۹:۱۴ ۲۰ تير ۱۳۹۷
دخترم نه سالشه الان یک هفتهاست که میگه زیر شکمم درد میکنه دستشویی هم کم میره چون دلدرد میشه باید چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۰:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام دخترم 4سالشه شبا شکم درد داره موقعی که شکم درد داره عرق میکنه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام پسرم دوسال نیمشه یکماه میشه میگه شکمم درد میکنه حالت تهوداره سه بار آورده بالا الائمه چه بیماری است چه دکتری باید ببرمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام پسرم نه سالشه همش میگه شکمش داغ است به نظرشما چه کار کنم .به نظرتون مریضی خاصی داره..ممنون میشم جواب بدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۰۴ دی ۱۳۹۶
سلام پسرم ۴سالشه حدود یکماه ونیمه که تب شبانه میکنه هر بار دکتر بردم گفتن ویروسه ازمایش سالمه فقط ویتامین دی پایین بود.دو کیلو یم وزنش کم بود وزنش۱۳ کیلوبود.تواین مدت از دل درد شکایت داشت بیشتر دور ناف گلو شم چرک کرده کم شده اما خوب نشده .ایا سنو گرافی مشکلی حل میکنه یا بازم ویروسه خواهش میکنم راهنمایی کنید ۴بار تب ۳روزه کرده .یبوستم گرفته.طبیعی نیست چکار کنم ممنون میشم بگید
Iran (Islamic Republic of)
مروارید
۰۱:۳۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
پسرم پنج سالشه همیشه دور نافش درد میکنه آزمایشش ام خوبه،خیلی نگرانم تو رو خدا جواب بدین شهر ما دکتر خوب نداره چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
شقایق قلی زاده
۲۰:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
دخترم ۹ سالشه میوه میخوره شکمش درد میکنه دکتر بردم سونگرافی چرک نشون داد شربت دادم هنوزم از ۶سالگی درد میکنع لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
سلام پسرم سه سالشه دو روزه بد غذا شده میگه دور نافم درد میکنه سابقه یبوستم داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۵:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
سلام پسرم نزدیک به سه ساله هست مدتی که دایم میگه دلن درد میکنه بیشتر دور ناف .یکی دو بار تهوع داشته .کمی تب .باید چکار کنم .
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۵:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
سلام پسرم نزدیک به سه ساله هست مدتی که دایم میگه دلن درد میکنه بیشتر دور ناف .یکی دو بار تهوع داشته .کمی تب .باید چکار کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید پسرم دوازده سالشه یک هفته هست شکم درد اسفتراغ از پا در اورده تورو خدا راهنما کنید به هر دکتری بردیم هیچ جواب نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید پسرم دوازده سالشه یک هفته هست شکم درد اسفتراغ از پا در اورده تورو خدا راهنما کنید به هر دکتری بردیم هیچ جواب نگرفتیم
United States of America
محمد مهدی اکبرزاده
۰۲:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
لطفا جواب بده
Germany
مبینا
۰۶:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
لطفا حواب سوالات رو بدید
Iran (Islamic Republic of)
......
۰۸:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
نیس جواب بده.
Iran (Islamic Republic of)
......
۰۸:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
یکی نیس جواب بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام آقای دکتر خسته نباشید ، پسر دوقلو دارم که یکی از آنها تقریبا سه ماه هست که هر روز از شکم داغی و دل درد شکایت داره و به ندرت حالت تهوع داره و موقع دل دردش هم شکمش داغ میشه و هم رنگ صورتش کبود میشه،پسر دیگم به ندرت شکایت از دل درد داره،و هردو رو که بردم دکتر آزمایش نوشتن و اموکسی سیلین 250و مترنیدازول هر هشت ساعت و امپرازول 20تجویز کردن،ولی اصلا اونی که حالش بد بوده هیچ فرقی نکرده،لطفا راهنمایی بفرمائید،ممنون از شما.
Finland
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام من دوختر ۴ساله دارم وقتی که غذا نیخورد شکمش درد مکنه چکارمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۹:۳۴ ۲۲ تير ۱۳۹۶
سلام اقای دکترمن چند هفته هست که درد شکم درد دارم چهار بار رفتم دکتر بیمارستان رفتم کسی نتونست جواب بده چه مریضی دارم اقای دکتر تورو خدا راهنمای کنید منو
Iran (Islamic Republic of)
سورانی
۰۳:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
سلام اقای دکتردختردوساله ونیمه ای دارم که خیلی بدغذاس وهرازچندهفته یک بارتب تهوع اسهال دارد ازمایش مدفوع وادرارچیزی نشان نداده است شکمش خیلی ورم میکندباتشکرازراهنمای شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۶
سلام بچه دارم که چند ماه یگه دلم درد میکنه ولباس بالا میبرد وحالا هم حالت تهواداره وبی استها شوده کم کم غذا سایت بخوره اما نان اصلا نمی خورخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۶
سلام بچه دارم که چند ماه یگه دلم درد میکنه ولباس بالا میبرد وحالا هم حالت تهواداره وبی استها شوده کم کم غذا سایت بخوره اما نان اصلا نمی خورخ
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۳:۴۷ ۱۵ تير ۱۳۹۶
سلام ،چرابااينهمه سوال كسى جوابگو نيست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام من دختر ۵سالشه از هر ۲ماه بعضی اوقات کمتر یابیشتر ازاین یک بار به دل پیچه درد دور ناف حالت تهوع رنگ پریدگی دچار میشه ینی باهر کوچک ترین ویروسی که میاد به این حالتها دچار میشه به هر متخصص بردم سونو ازمایش انگل اپاندیس عفونت ادرار گرفتم هیچ مشکی نداره یکم نگرانم هرروز هم شکمش کارمیکنه تا الان هم هیچ مشکلی بجر همون دل نداشته لطفا منو راهنمایی بکنید از این نگرانیرذربیام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام من دختر ۵سالشه از هر ۲ماه بعضی اوقات کمتر یابیشتر ازاین یک بار به دل پیچه درد دور ناف حالت تهوع رنگ پریدگی دچار میشه ینی باهر کوچک ترین ویروسی که میاد به این حالتها دچار میشه به هر متخصص بردم سونو ازمایش انگل اپاندیس عفونت ادرار گرفتم هیچ مشکی نداره یکم نگرانم هرروز هم شکمش کارمیکنه تا الان هم هیچ مشکلی بجر همون دل نداشته لطفا منو راهنمایی بکنید از این نگرانیرذربیام
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام پسر پنج ساله ای دارم که مدتیه هر چیزی میخوره دور نافش درد میگیره و غذا اصلا توی شکمش نمیمونه و بعدش مدفوع داره در ضمن دو کیلو هم نسبت به منحنی رشدش کم داره لطفا منو راهنمایی بفرمایید که مشکلش چیه ؟ تشکر
۱۲
آخرین اخبار