تفاهم نامه تبادل استاد و دانشجو ، همکاری های علمی پژوهشی و راه اندازی رشته کارشناسی ارشد زبان روسی بین دانشگاه گیلان و آستراخان روسیه صبح امروز امضاء شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، در نشستی که با حضور وزیر آموزش و علوم ، رئیس دانشگاه فنی دولتی و معاون امور بین الملل دانشگاه دولتی آستراخان با مسوولان دانشگاه گیلان در رشت برگزار شد، هر یک از طرفین برای گسترش همکاری های علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی تفاهم نامه همکاری امضا کردند .

در این نشست پروفسور ویتالی گوتمان ؛ وزیرآموزش و علوم آستراخان ضمن اعلام آمادگی هرچه بیشتر این استان برای گسترش همکاری علمی- پژوهشی از مسولان دانشگاه گیلان خواست با برپایی نمایشگاه ، دو طرف توانمندیهایشان را معرفی و زمینه های افزایش این همکاری ها را فراهم کنند.

همچنین پروفسور یوری پمینوف ؛ رئیس دانشگاه دولتی فنی آستراخان با اشاره به اینکه در حال حاضر 50رشته تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های آستراخان وجود دارد افزود: وجود دانشگاه های شیمی،کشف منابع نفت، گاز،زمین شناسی، شیلات، حقوق،اقتصاد، تکنولوژی و ارتباطات و منابع دریایی در آستراخان روسیه می تواند زمینه تبادل استاد و دانشجویان را میان این 2 استان حاشیه خزر فراهم کند.

در ادامه نیکلای خورچاک ؛ معاون امور بین الملل دانشگاه دولتی آستراخان با اشاره به اینکه در حال حاضر 15هزار دانشجو در 19دانشکده آستراخان روسیه مشغول به تحصیل هستند افزود: با وجود پارک های علم و فناوری و رشته های مختلف علمی-تحصیلی در دو استان گیلان و آستراخان می توان شیوه های ، پژوهش در زمینه های علمی و علوم انسانی را بیش از پیش ارتقا بخشید.

همچنین احمد رضی؛ رئیس دانشگاه گیلان در این نشست گفت: دانشگاه گیلان در زمینی به مساحت 250هزار هکتار به صورت متمرکز در حال فعالیت است و 17هزار دانشجو در 9 دانشکده و 3 مرکز پژوهشی در 400 رشته و گرایش مشغول تحصیل هستند که با اجرایی شدن این تفاهم نامه همکاری ،می توان به توسعه هرچه بیشتر علمی- تحقیقاتی بین دو استان رسید.

همچنین مجید متقی طلب ؛ رئیس پارک علم و فناوری گیلان و آبتین حیدرزاده ؛ معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هر یک ضمن تشریح فعالیت های حوزه مسئولیت خود ، خواستار همکاری و حمایت هریک از طرفین برای توسعه و دستیابی به نوآوری پژوهشی شدند.

در پایان هیات آستراخان روسیه از کلاس روسی در دانشکده علوم انسانی ، دانشکده فنی ،علوم پزشکی و مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی بازدید کردند.


انتهای پیام /


برچسب ها: تبادل ، دانشجو ، استاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.