روزانه 5 نشست در انتظار فعالان عرصه کودک و نوجوان

بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران میزبان شاعران، نویسندگان، ناشران و اساتید حوزه کودک و نوجوان است. با برنامه ریزی های انجام شده امسال بیش از 40 نشست در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار می شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري سراهاي اهل قلم بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران، سیدعلی کاشفی، دبیرعلمی سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب امسال گفت: در اين دوره برای اولین بار سرای اهل قلم و سالن کودک و نوجوان کنار هم مستقر شدند تا هم دسترسی شاعران و نویسندگان، خانواده ها و کودکان و نوجوانان راحت تر باشد و هم بتوان اخبار و اطلاعات مربوط به این سالن را با سرعت عمل بیشتری در اختیار گردانندگان سرای اهل قلم قرار داد. 

وي افزود: در نمایشگاه امسال تعداد جلسات سرای اهل قلم نسبت به سال قبل تا 2 برابر افزایش و به 41 نشست رسیده است . 
 
کاشفی درباره تعداد سخنرانان و مدعوین نشست ها هم بيان داشت: به طور تقریبی هر روز 5 نشست برگزار می شود. تعداد سخنرانان زیاد است و به نظر من همه سخنرانان از برجسته ترين کارشناسان عرصه کودک و نوجوان هستند . البته می توان در بین این افراد چهره هايي مانند محمد سلیمی، فاطمه قاسم زاده، مصطفی رحماندوست و اسدالله شعبانی اشاره کرد. 

کاشفي درباره رویکرد برگزاری جلسات هم اظهار داشت: رویکرد اکثریت نشست ها با توجه به پیشنهاد های ارائه شده از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک، انجمن تصویرگران کتاب کودک، موسسات پژوهشی، ناشران و همچنین نویسندگان و مترجمان پیش بینی و برنامه ریزی شده است. موضوعات هیچ‌کدام از نشست‌ها از سوی وزارت ارشاد یا موسسه خانه کتاب مطرح نشده است. علاوه بر این لازم به ذکر است انجمن تصویرگران و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک در برپایی نشست ها مشارکت دارند . 

دبیرعلمی سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب، تصویرسازی برای کتاب نوجوان، نقد و بررسی نمایشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان، بیش‌فعالی در کودکان، رویکردهای کتاب‌های علمی‌آموزشی کودک و نوجوان، رمز و رازهای قصه‌گویی برای کودکان و محیط زیست را به عنوان برخي از محورهاي نشست ها نام برد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.