تلاش لندن، واشنگتن و کييف برای پيدا کردن ميلياردها دلار دارايی‌های ناپديد‌شده اوکراين

آمریکا و انگلیس با همکاری دولت کییف تلاش می‌کنند میلیاردها دلار از داراییهای یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین را به این کشور بازگردانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌سی‌ تی وی، آمریکا و انگلیس با همکاری دولت کییف تلاش می‌کنند میلیاردها دلار از داراییهای یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین را به این کشور بازگردانند. 

 دولتهای انگلیس و آمریکا تلاش می‌کنند رد میلیاردها دلار از داراییهای ناپدید شده اوکراین را پیدا کنند. اخیرا انگلیس بیست و سه میلیون دلار از دارایی‌های مرتبط با فساد مالی و پولشویی در اوکراین مسدود کرد. ترسا می وزیر کشور انگلیس تاکید کرد این فقط شروع راه است و ممکن است در برخی موارد پیدا کردن این پولها و بازگرداندن آن به مردم اوکراین سالها طول بکشد. 

دادستان کل اوکراین تاکنون معادل سه میلیارد دلار داراییهای مفقود شده از اوکراین را شناسایی کرده است که از جمله آن پول نقد و املاک است که گفته می‌شود "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور سابق این کشور و دستیارانش دزدیده است. البته دادستانان می‌گویند احتمالا هنوز میلیاردها دلار دیگر از این اموال شناسایی نشده است. یانوکوویچ این اتهامات را رد می‌کند. 

آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین گفت هم اکنون اوکراین در آستانه جنگ قرار دارد زیرا دولت جدید این کشور یعنی دولت موقت متوجه شده است خزانه کشور خالی است و پولهای خزانه به طور غیرقانونی هدر رفته یا برداشت شده است. 

البته پیش از سرنگونی یانوکوویچ در ماه فوریه، اقتصاد اوکراین دچار بحران بود. مقامات اوکراین ادعا می کنند در زمان ریاست یانوکوویچ افرادی ناشناس به شکلی غیرقانونی بیش از هفتاد میلیارد دلار را از نظام مالی این کشور را به حسابهای خارجی منتقل کرده اند. آنها همچنین می گویند از سرنوشت بیست میلیارد دلار ذخایر طلا و سی و هفت میلیارد دلار وام در سه سال گذشته خبری نیست. 

اریک هولدر دادستان کل آمریکا در کنفرانس لندن که به همین منظور تشکیل شده بود گفت تلاشهای زیادی برای پنهان کردن این دارایی ها و تشکیل شرکتهای صوری برای ایجاد حسابهای بانکی برای انتقال این پولها وجود داشته است. اما ما کارشناسان حرفه ای برای پیدا کردن رد این داراییها داریم.

 ما نشان داده ایم می‌توانیم از موانع عبور کنیم و این داراییها را پیدا کنیم. پیدا کردن این داراییها پیامی بسیار قوی را به دیگرانی می‌دهد که می‌خواهند از این فعالیتها انجام دهند و آنها می‌فهماند این کارها در نهایت موفق نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار