زاهدان/رییس اداره محیط زیست بندر چابهار:

سوخت گیری در اسکله های صیادی استاندارد شود

سوخت گیری سنتی در اسکله‌های صیادی محیط زیست دریای عمان را تهدید می‌کند

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، رییس اداره محیط زیست بندر چابهار گفت: نبود جایگاه سوختگیری استاندارد و مناسب در بسیاری از اسکله‌های صیادی در جنوب استان محیط زیست دریایی را تهدید می‌کند.

اشرف علی حسینی با بیان اینکه اسکله‌های تجاری و صیادی شهرستان چابهار نیازمند احداث جایگاه سوخت‌گیری مناسب و استاندارد هستند به خبرنگاران گفت: سوختگیری لنچ های صیادی و انتقال مواد نفتی توسط بشکه و به صورت سنتی در اسکله‌های جنوب استان موجب نشت مواد نفتی و گازوئیل به درون دریا شده و محیط زیست دریایی را با خطر مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها اسکله‌های پسابندر و زرآباد دارای جایگاه سوخت می باشند ادامه داد: سایر اسکله‌های صیادی و مهم چابهار، تیس، رمین و بریس فاقد تجهیزات لازم بوده و لذا به منظور جلوگیری از آلودگی دریا و تخریب محیط زیست باید هر چه زودتر در این راستا اقدام کرد.

وی بیان داشت: اسکله های فاقد جایگاه سوخت به دلیل انتقال مواد سوختی توسط تانکر به لنچ های صیادی موجب پدید آوردن لکه‌های نفتی در سطح دریا شده و اثرات جبران ناپذیری را از خود برجای خواهند گذاشت.

وی گفت: متاسفانه آلودگی‌های منتشر شده توسط تانکر های سوخت در سطح دریا برای مدت‌ها باقی می‌ماند و باعث ایجاد شکوفه‌های جلبکی، خفگی آبزیان و همچنین انتقال آلودگی به سواحل و به ویژه سواحل جنگلی مانگرو می شوند.

وی افزود: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهارآموزش به صیادان و همچنین تشدید گشت‌های کنترلی و بازدید از مناطق گزارش شده را در اولویت کاری خود قرار داده است اما وسعت زیاد منطقه دریایی و همچنین کمبود نیرو سختی کار را مضاعف کرده است.

وی بازدید و بررسی مستمر از مخازن سوختی، لوله‌های انتقال و نحوه سوخت رسانی به عنوان یکی از کارهای بازرسان محیط زیست عنوان کرد و افزود: برای صرفه جویی در هزینه های بازرسی و همچنین کمک به محیط زیست و پیشگیری از هر گونه تهدید زیست دریایی باید این اسکله ها هر چه زودتر شیوه خود را از سوختگیری سنتی به روش استاندار تغییر دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.