اوکراين:

ناآرامی‌های اودسا از خارج برنامه‌ريزی شده بود

دستگاه امنیتی اوکراین روز شنبه اعلام کرد گروه‌های نظامی غیرقانونی از منطقه جدایی‌طلب ترانسنیستریای مولداوی و گروه‌های روس در دامن زدن به ناآرامی‌ها در شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین، با یکدیگر همکاری کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دستگاه امنیتی اوکراین روز شنبه اعلام کرد گروه‌های نظامی غیرقانونی از منطقه جدایی‌طلب ترانسنیستریای مولداوی و گروه‌های روس در دامن زدن به ناآرامیها در شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین، با یکدیگر همکاری کردند.

 سخنگوی دستگاه امنیتی اوکراین (اس بی یو) SBU در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ناآرامیهایی که دوم ماه مه در اودسا روی داد و به درگیری‌ها و تلفات زیادی منجر شد، به علت مداخله خارجی بود.

کیف همواره مسکو را به حمایت از شورش‌ها در جنوب و شرق اوکراین متهم و اعلام کرده است نیروهای هوادار روسیه در منطقه ترانسنیستریا در سوی دیگر مرز به کرملین برای بی ثبات کردن اوضاع کمک می‌کنند.

روسیه ایفای هر گونه نقشی را در ناآرامیهای اوکراین تکذیب و اعلام کرده است شهروندان روس‌زبان این کشور فقط در حال دفاع از حقوق خود در برابر یک دولت هوادار غرب هستند.

سخنگوی دستگاه امنیتی اوکراین همچنین مقامات بلندپایه سابق را که زمانی بخشی از دولت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع این کشور بودند، به حمایت مالی از "خرابکاران" به منظور دامن‌زدن به ناآرامیها متهم کرد و از "سرهی آربوزوف" و "اولکساندر کلیمنکو"، نام برد.

کلیمنکو که وزیر سابق درآمدها و از متحدان نزدیک یانوکوویچ است، این اتهام را رد کرد و از کیف خواست شواهدی ارائه دهد. آربوزوف برای اظهار نظر در این خصوص در دسترس نبود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار