برگزاری تمرین سراسری زلزله و ایمنی با مشارکت های هلال احمر

تمرین سراسری زلزله و ایمنی ویژه کودکان پیش دبستانی 17 اردیبهشت ماه با مشارکت کودکان عضو کانون غنچه های هلال احمر برگزار می شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، فرخ پارسی زاده مدیر آموزش پژوهشگاه زلزله شناسی و دبیر شورای دائمی تمرین در مهدهای کودک با اعلام این خبر گفت: این برنامه با هدف افزایش سطح آگاهی کودکان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زمین لرزه برگزار خواهد شد.

 فرخ پارسی زاده با بیان اینکه مخاطب این تمرین کودکان پیش دبستانی سراسر کشور هستند، اظهار داشت:در تمرین یاد شده کودکان پیش دبستانی نحوه رفتار در زمان وقوع زلزله را تمرین می کنند.

وی تصریح کرد: در این تمرین، کودکان پیش دبستانی با نحوه پناه گیری و خروج از ساختمان در زمان وقوع زلزله آشنا می شوند همچنین تمرین ایجاد آرامش روانی و بر انگیختن حس کنجکاوی کودکان نسبت به این پدیده طبیعی در نمایش عملیات امداد و نجات به اجرا گذاشته می شود.

دبیر شورای دائمی تمرین در مهدهای کودک افزود: تمرین زلزله و ایمنی ساعت 9 صبح روز 17 اردیبهشت ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

به گفته پارسی زاده این تمرین در تهران با حضور 400 کودک پیش دبستانی در پارک ملت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قبل از آغاز تمرین، کودکان پیش دبستانی با در دست داشتن پلاکاردهای حاوی نکات ایمنی به راهپیمایی می پردازند و سپس نمایش و تئاتر زلزله اجرا می شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تمرین ، زلزله ، هلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار