گروه‌های پیراپزشکی کمک‌کنندگان "اقتصاد سلامت" هستند

استفاده از خدمات تخصصی، در دسترس و ارزان قیمت گروه‌های توانبخشی و پیراپزشکی سبب افزایش استاندارد بهداشت جامعه و کاهش هزینه‌های نظام سلامت است.

 محمدرضا محمد علیها رییس هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  بیان کرد: استفاده از خدمات گروه‌های توانبخشی پیراپزشکی به بهبود سلامت کمک کرده و چنان چه سطح اول مراجعات بیماران به این گروه‌ها باشد بسیاری از مشکلات نظام سلامت مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه 60 درصد بیماران چشمی در همان مرحله اول مراجعه به اپتومتریست‌ها مشکل‌شان رفع می‌شود، افزود: ارائه خدمات تخصصی و ارزان قیمت به بیماران علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه سبب تقویت اقتصاد سلامت شده و بازده مطلوبی خواهد داشت.

رییس هئیت مدیره جامعه اپتومتری ایران با گلایه از اینکه نحوه قرار داد با اپتومتریست‌ها در طرح پزشک خانواده ذکر نشده است خاطر نشان کرد: در اساسنامه اولیه "پزشک خانواده" اپتومتریست عنوان شده اما نحوه قرار ذکر شده و مشخص نیست.

محمد علیها همچنین به عدم عقد قرار داد بیمه چهارگانه پایه با اپتومتریست‌ها اشاره کرد و گفت: برخلاف تمایلات نشان داده شده از سوی بیمه‌ها هنوز قراردادی با اپتومتریست‌ها منعقد نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.