فنا ساختن جان در راه خدا/ رسیدن به بالاترین درجه کمال

گسترش فرهنگ شهادت و رشادت در جامعه، سبب لرزه بر اندام دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهادت، فنا شدن انسان برای رسیدن به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است، عشق و علاقه به وصال محبوب و معشوق.
 
شهادت،‌اوج تعالی انسان است، در فرهنگ اسلام و بخصوص شیعه ارزشمندترین حرکت، شهادت است، شهیدان پویایی جامعه را تضمین می‌کنند و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند و سستی را در جامعه از بین می‌برند.
 
شهید، کسی است که در پرتو تجلیات حق، از خود بی خود گشته و با انتخاب شهادت به زیباترین شکل در کنار محبوب خدای معبود قرار می‌گیرد. کسی که در راه هدف‌های عالی اسلام با انگیزه نثبیت ارزشهای اسلامی جان خویش را فدا کند، به بالاترین درجه کمال،‌ ممکن است دست یابد و او درعین شجاعت و برخورداری از روحیه شهادت، تن خویش را فدا می‌سازد و با غلبه جان بر تن از همه امکانات خود برای رسیدن به اوج کمال بهره می‌برد و با انبیاؤ، صالحین و بزرگان همنشین می‌شود.
 
وقتی فرهنگ شهادت در جامعه رواج یابد، شوق در قلب‌ها بوجود آمده که سبب رقابت بر سر کسب این مقام می‌شود.
 
پیامبر عزیزما مسلمانان با ترویج فرهنگ شهادت توانست با جمع اندک مسلمانان، یاری خدای یکتا را کسب کرده و بزرگترین ضربه‌های محکمی برکفار مشرک زده و سبب گسترش اسلام نشود.
 
با گسترش فرهنگ شهادت در کشور،‌ دشمنان را از نفوذ،‌ ناامید می‌کند و استقرار عدل جهانی را به دنبال خواهد داشت و بسیار برای مسلمانان و حکومت اسلامی ایران پربرکت است و فاصله گرفتن از فرهنگ جهاد و شهادت، رشادت، چیزی جز ذلت جامعه و دور ماندن از قافله هدایت را در پی نخواهد داشت.
 
مهدی مصدق
 
انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار