وزیر ارتباطات خبر داد:‌

دستور رييس جمهور براي توقف فيلترينگ واتس آپ

محمود واعظی در مراسم رونمایی از آثار منتشره‌ وزارت امور خارجه گفت: کارگروه تعیین مصادیق، وظیفه‌اش این نیست که برای رئیس جمهور و یا شورای عالی فضای مجازی که یک مجموعه بالادستی است ،تعیین تکلیف کند، بلکه وظیفه اش این است که کارها و سیاستگذاری هایی که شورای عالی فضای مجازی انجام می‌دهد را تبعیت کند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ مراسم رونمایی از آثار منتشره‌ی وزارت امور خارجه امروز با حضور  "محمود واعظی" وزیر ارتباطات در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

"واعظی" در این مراسم گفت: بحث کتاب و کتاب‌خوانی همیشه برای کسانی که دنبال حقیقت هستند، چه مؤلفان و چه خوانندگان مهم بوده و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط وزارت ارشاد هر روز پربارتر از دیروز می‌شود.  

وی ادامه داد: من در این روزها شاهد احساس رضایت بوده‌ام و این نشانه‌ی رضایت‌مندی مردم است. 
 
وزیر ارتباطات دولت یازدهم اظهار داشت: من عملا نمی‌توانم بر روی مسائل سیاسی روز تمرکز کنم و این‌که ما امروز در اختیار دوستان هستیم ارتباطی به هفت الی نه ماه گذشته ندارد.

وی اظهار داشت: من در این بیست و هشت الی بیست و نه سالی که در حوزه‌ی سیاست خارجی بودم بر روی آمریکا، شوروی و قفقاز تمرکز داشتم و کتاب‌هایم اکثرا مربوط به اروپا، شوروی سابق، آمریکا و قفقاز بوده. از زمانی که تحولات خاورمیانه پیش آمد و مقام معظم رهبری از آن به عنوان بیداری اسلامی یاد کردند این تحولات برای من بسیار جالب بوده‌است.  

واعظی ادامه داد: تحولات خاورمیانه در سال‌های اخیر برای سیاست‌، ژئوپلتیک و بهم زدن توازن قوا در خاورمیانه مهم است.  

به گفته‌ی واعظی به نظر نمی‌آید که این تحولات به این زودی مسیرش را عوض کند. اخوان المسلمین می‌توانست بهتر از این عمل کند و اشتباهاتش بسیار زیاد بود به‌خصوص در مصر؛ زیرا اخوان المسلمین نتوانست نیازهای مردم خود و کشورهای مجاور را برطرف کند بنابراین با توجه به اثر مصر در تحولات منطقه مسیر تحولات عوض شد.

وی تصریح کرد: کتاب "انقلاب و جنبش‌های اسلامی در خاورمیانه" که سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شد، بیشتر جنبه‌ی تحلیلی داشته و من برای نوشتن آن وقت بسیاری گذاشته‌ام. از طرف دیگر در کتاب دوم بیشتر به آن‌چه که در کشورهای دستخوش تحول شکل گرفت پرداخته‌ام و مسائلی چون تحلیل‌ها، مؤلفه‌های مؤثر و آخرین تحولات روز خاورمیانه را در این کتاب آورده‌ام.

وی ادامه داد:‌ ما به همه‌ی تحولات کشور‌ها پرداختیم جز سوریه،‌ که سامانی نداشت و شرایطش پیچیده بود، بنابراین چون نمی‌خواستم جانب‌دارانه کتاب بنویسم چیزی درباره‌ی سوریه ننوشتم.

واعظی تصریح کرد: برخلاف برخی انتقادهایی که از مسیر انصاف خارج بوده و با نگاه جریانی و سیاسی، زحمات مجموعه‌ای را تخریب کرده، مجموعه‌ای که تلاش می‌کند مسیر خلاف گذشته را به مسیر درست هدایت کند، فکر می‌کنم پایه‌های تحریم ظالمانه به دلیل تدبیری که توسط مقام معظم رهبری اندیشیده شده و رییس جمهور آن‌را اجرا کرده متزلزل شده‌است.  

واعظی خاطر نشان کرد: مردم ما، رهبر و انقلاب ما، در افکار دنیا به عزت خود برگشته، و افرادی که سفر می‌کنند و برمی‌گردند احساس رضایت می‌کنند و وضعیت کاملا دگرگون شده‌است آنچه که امروز انجام شده کار بسیار بزرگی است.   


 کارگروه تعیین مصادیق وظیفه ای برای تعیین تکلیف برای رئیس جمهور و شورای عالی فضای مجازی ندارد

واعظی با اشاره به ساماندهی شبکه های اجتماعی و واکنش های انجام شده به صحبت های اخیرش عنوان کرد: کارگروه تعیین مصادیق، وظیفه اش این نیست که برای رئیس جمهور و یا شورای عالی فضای مجازی که یک مجموعه بالادستی است ،تعیین تکلیف کند، بلکه وظیفه اش این است که کارها و سیاستگذاری هایی که شورای عالی فضای مجازی انجام می دهد را تبعیت کند.
 
واعظی عنوان کرد: در رابطه با شبکه های اجتماعی اخیر نقصانی در رای گیری به وجود آمد، زیرا  دولت  با بستن شبکه های اجتماعی که مخرب نیستند ،موافق نیست، این موضوع مطرح شد و رئیس جمهور این موضوع را متوقف کرد.
 
"سید عباس صالحی" معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در ادامه ی این نشست اظهار داشت: امسال شاهد این موضوع هستیم که از دو کتاب کابینه "دولت تدبیر و امید" رونمایی می شود و این موضوع نشانگر الفت این کابینه با کتاب است.
 
وی ادامه داد: امیدوارم این سنت پایدار بوده و کارهای اجرایی بازدارنده تحقیق  آنها نباشد و سال آینده مثل دو سال گذشته شاهد کتاب هایی از وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات باشیم. این بسیار خوب است که این دو بزرگوار کتاب می نویسند و این امید و پشتکار را می دهد که دوباره شاهد کارهایی از سوی آنها باشیم. نمایشگاه کتاب همانطور که می دانید تنوع دارد و یکی از کارها همین کتابهایی است که می بینید .
 
معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: امروز برای رونمایی از کتاب "دیپلماسی چندجانبه" اثر "ظریف و سجادی" و "کتاب دکتر واعظی" در اینجا حضور داریم ، هردو کتاب ، کتاب های مفیدی هستند و من به شخصه از آنها استفاده کرده ام.
 
صالحی خاطرنشان کرد: از دکتر واعظی و دکتر ظریف می خواهم که همچنان این راه را ادامه دهند.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۰۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
پاینده باشی و سربلند روحانی عزیز
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مرسي روحاني
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۹:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
کاش رئیس جمهور دستور هم برای کاهش تورم می داد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
درووووووووووو بر روحانــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
که همیشه جلوی افراطگرایی ایستاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
لطفا کارگروه تعیین مصادیق را جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
دمش گرم روحانی بالاخره یه کاری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر روحانی و واعضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر رئيس جمهور نمونه و دوس داشتني اقاى روحاني عزيز ....
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۰:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
این یک عمل مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی و رخنه فرهنگی ست
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۰:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
زنده باد روحانی.یکی باید بیاد جلوی این یزیدیان زمانه رو بگیره!روحانی خدا خیرت بده
United States of America
amir
۲۰:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
آفرین روحانی و کابینه...درود
Iran (Islamic Republic of)
امیدl
۱۹:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا پدر و مادر روحانیو بیامرزه
بالاخره یکی پیدا شد جلو این کارگروه بایسته
Netherlands
سامن
۱۷:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
دستتون درد نکنه
باین کار مردم از گشنگی دیگه نمیمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر روحانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
روحانی مچکریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم.
نمیدونم چرا کارگروه تعیین مصادیق فقط میخواد فیلتر کنه؟؟ یکم فکر کنن قبل تصویب قوانینشون بد نیست ها...... بازم به روحانی
لطفا منتشر کنیــــــــــن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا خيرش بده
آخرین اخبار