احتمال برگزاری مراسم روز جهانی موزه با حضور رییس جمهور/رایگان بودن تمامی موزه‌ها

تمامی موزه‌های "سازمان میراث فرهنگی" در روز جهانی موزه‌های 28 اردیبهشت رایگان است.

محمدرضا کارگر مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: هفته‌ میراث فرهنگی با روز جهانی موزه‌ها 28 اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی افزود: همانند سال‌های گذشته تلاش می‌شود تا از این فرصت به عنوان یک رویداد مهم در حوزه‌ی میراث فرهنگی بهترین بهره را ببریم.

کارگر تصریح کرد: مراسم ویژه روز جهانی موزه‌ها 28 اردیبهشت با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در "حافظیه مجاور کاخ سعدآباد" برگزار می‌شود.

مدیر اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: از رییس جمهور  برای حضور در مراسم روز جهانی موزه‌ها دعوت شده در صورتی‌که وی فرصت داشته باشد به این مراسم خواهند آمد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نخستین حضور رییس جمهور در مراسم روز جهانی موزه‌ها در دولت یازدهم است، فرصت مناسبی خواهد بود تا از نقطه نظرات وی در رابطه با میراث فرهنگی و موزه‌ها استفاده کنیم.

کارگر تصریح کرد: در مراسم روز جهانی موزه‌ها از موزه داران و پیشکسوتان حوزه "میراث فرهنگی" تقدیر می‌شود.

مدیر اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: تمام موزه‌های سراسر کشور درهفته میراث فرهنگی نمایشگاه‌های مختلفی در ارتباط با موضوع میراث فرهنگی و موزه برپا می‌کنند و برخی از موزه‌ها برای نخستین بار آثار تاریخی را به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: تمامی مکان‌ها و پایگاه‌های تاریخی در سراسر کشور به مناسبت روز جهانی موزه‌ها برنامه‌ی ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار