مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با فیلم و کتاب به نمایشگاه آمد

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با 35 عنوان کتاب و 9 فیلم مستند امسال به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، غرفه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نیم‌طبقه شبستان با 35 عنوان کتاب در حوزه مستند و انیمیشن آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.
 
«هادی جعفری» مسئول غرفه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از فعالیت‌های این مرکز در حمایت از فیلم‌سازان جوان سخن گفت.
 
وی در خصوص هدف مرکز از حضور در نمایشگاه گفت: عناوین کتاب‌های ما محدود است و هدف مرکز معرفی خودش به عنوان نهادی برای حمایت از مستندسازان جوان است، نه فروش آثار.
 
مسئول بانک فیلم مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این مرکز را نهادی خصوصی- دولتی و زیرمجموعه سازمان سینمایی، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد.
 
جعفری در ادامه سخنانش با بیان اینکه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در چهارمین سال حضورش در نمایشگاه به سر می‌برد، گفت: امسال تنوع کتاب و ناشر بسیار بالاست و ناشرانی که سال گذشته در نمایشگاه حضور نداشتند، امسال با کتاب‌های متنوع در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.
 
«سینمای مستند صنعتی ایران» به قلم «محمدسعید محصصی»، «سینمای تجربی» به اهتمام «رضا خزائی» و «چگونه برای فیلم مستند فیلمنامه بنویسیم» با ترجمه «زهره زاهدی کرمانی» عناوین بعضی از کتاب‌های این مرکز است.
 
همچنین انیمیشن «رؤیاهای رنگی» و مستند «کلاه شیشه‌ای» جدیدترین مستندهای این مرکز است.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار