فرایند ارائه خدمات به زائران عتبات تشریح شد

برنامه ریزی اسکان زائران عتبات به صورت برنامه اصلی سه روز نجف، سه روز کربلا، یک روز کاظمین و برنامه معکوس یک روز کاظمین، سه روز کربلا و سه روز نجف تعریف می شود.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ مصطفی قاسمی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق به تشریح فرآیند ارائه خدمات به زائران عتبات پرداخت و انعقاد هرگونه قرارداد با شرکت های عراقی در بخش حمل و نقل، اسکان و دیگر خدمات را توسط شرکت شمسا و نظارت بر حسن اجرای این قراردادها را برعهده سازمان مطبوعش دانست.
 
وی افزود: اگر تفاوتی در نحوه خدمات رسانی به زائران مشاهده می شود، تنها در نوع هتل محل اسکان آنان از نظر کیفیت اتاق ها، نوع سرویس دهی و درجه بندی آنها است که آن هم به گروه های قیمتی که زائران پیش از ثبت نام به آن توجه دارند، مربوط می شود.
 
قاسمی با بیان اینکه گروه قیمتی الف به معنای اقامت در کنار حرم نیست، ادامه داد:اکنون با توجه به طرح های توسعه اطراف حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف و حرم های مطهر امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) در کربلا، محدودیت هایی در اقامت گاه های نزدیک به وجود آمده است.
 
وی با اشاره به محدودیت های اقامت دراطراف حرم های مطهر، خدمات اقامت زائران را اینگونه تشریح کرد و گفت :کاروانهایی که محل اقامتشان در نجف اشرف نزدیک حرم است، در کربلا در هتل های دور از حرم و یا متوسط مستقر می شوند و کاروانهایی که محل اقامتشان در نجف اشرف دور از حرم بوده در کربلا در هتل های نزدیک حرم و یا متوسط استقرار می یابند تا تناسب در این زمینه رعایت شود.
 
***بخش حمل و نقل و مدل اتوبوس ها
 
قاسمی در ادامه به نوع قراردادهای منعقد شده در بخش حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: ملاک قرارداد در این بخش اتوبوس های با کیفیت، مطمئن و مدل بالا است که حداقل از امکاناتی چون یخدان و کولر سالم برخوردار باشد، از این رو بیشتر درباره اتوبوس های مدل 2010 به بعد صدق می کند.
 
وی افزود: در حال حاضر در شرکت ریحانه که طرف قرارداد شرکت شمسا است، 50 اتوبوس با مدل 2012 و در شرکت نقل الرکاب 60 اتوبوس با مدل بالای 2010 استفاده می شود و تنها مدل اتوبوس هایی که برای اعزام زائران به زیارت دوره در شهر نجف استفاده می شوند، پایین تر است.
 
***شرایط ویژه کشور عراق
 
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به شرایط خاص کشور عراق، تدابیر امنیتی ایجاد شده در شهرهای زیارتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرایط امنیتی عراق را می توان با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور مورد ارزیابی قرار داد که خود از موفقیت های آقای نوری مالکی و ائتلاف دولت قانون به شمار می رود.
 
همراه نیاوردن مواد ممنوعه که مدیران راهنما و کارگزاران حج و زیارت نسبت به آنها تذکر می دهند، همراه بودن با کاروان و جدا نشدن از آن و هماهنگی و همکاری با مدیران و کارگزاران سازمان از جمله توصیه های مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق است.
 
قاسمی از زائران خواست که در هنگام برخورد با هر مشکلی با شماره هایی که در اختیار مدیران کاروان قرار دارد تماس بگیرند و نیز مسائل حراستی را به حراست و مسائل امنیتی را به امنیت نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و یا ایران اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حج ، زیارت ، کربلا ، نجف ، کاظمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی عسک
۲۲:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
در اوقاتی که در عتبات عالیات هستی هر مشکلی اسان میگذرد چون شوق زیارت امامین معصوم مقصود است و لا غیر
خداوندا یک بار دیگر قسمت و روزی نما
از لطف تومتشکر و به رحمت تو امیدوار
آخرین اخبار