هفتمین دوره مسابقات ملی بتن در "دانشگاه صنعتی امیرکبیر" برگزار شد

هفتمین دوره مسابقات ملی بتن با حضور 48 تیم دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات ملی بتن، گفت: با توجه به اینکه مسابقات دانشجویی، بستر ایده پردازی را برای شرکت کنندگان فراهم می‌کند بنابراین هرساله باید در برگزاری مسابقات نوآوری ایجاد شود و امروز از نسل جوان کشور انتظار می‌رود تا در حوزه‌های ایده پردازی و نوآوری پیش قدم باشند تا براین اساس بتوانند نیازهای جامعه و صنعت را برآورده کنند.

وی با اشاره به تنوع مصالح بتنی در دنیای امروز افزود: درحال حاضر در دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر پروژه‌های مختلفی در حوزه بتن انجام می‌شود که باید این پروژه‌ها با فکر و تمرین تبدیل به تولیدات انبوه شوند.

دکتر رهایی تصریح کرد: امروزه با توجه به گستردگی صنعت ساختمان استفاده از مصالح نوین در این صنعت بسیار مورد توجه است.

وی با بیان اینکه مسابقات دانشجویی سبب می‌شود تا دانشجویان به ایده‌های جدید دست یابند، افزود: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات دانشجویی باید به ایده پردازی‌های نو و رفع نیازهای صنعت توجه کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مسابقات دانشجویی رقابت‌های سالم و ارزنده را در بین دانشجویان ایجاد می‌کند، گفت: از دیگر مزیت‌های مسابقات دانشجویی ارتباط تعامل دانشگاه‌ها با یکدیگر است.

گفتنی است در هفتمین دوره مسابقات ملی بتن 48 تیم حضور دارند که 20 تیم در بخش بتن سبز، 15 تیم در بخش بتن سازه‌ای و 13 تیم در بخش بتن غیر سازه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار