گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

هفت ایرانی در فهرست سفر بی بازگشت/ بولتون: باید با اشتیاق زائدالوصفی به دنبال تغییر نظام ایران باشیم / حامی 12 میلیاردی "کشتی" چگونه پرید؟

حامی 12 میلیاردی "کشتی" چگونه پرید؟، اخراج‌ دو ناشر متخلف آمریکایی و انگلیسی، هفت ایرانی در فهرست ۷۰۵ نفره داوطلبان سفر بی‌بازگشت به مریخ، سوریه را فراموش کنید و به دنبال تغییر نظام ایران باشید و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 17 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

بولتون: سوریه را فراموش کنید،‌ به دنبال تغییر نظام ایران باشید
"جان بولتون" سفیر و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با انتشار یادداشتی در یک نشریه آمریکایی به شدت از سیاست خارجی "اوباما" در قبال سوریه انتقاد کرد و سیاست خارجی آمریکا را طی سه سال گذشته ترکیبی از "وجود نوسان در تسلیح مخالفان میانه‌روی سوریه، شکست در حفظ خطوط قرمز در زمینه استفاده از سلاح‌ها شیمایی و غوطه‌ور شدن در بیان اظهارات و تهدیداتی که همراه با اقدامات عملی نبوده‌اند،" توصیف کرده است.



به گزارش تسنیم به نقل از آنتی‌وار، بولتون در ادامه با اشاره به روابط سوریه به ایران خواستار اقدام واشنگتن علیه تهران شده است، به نوشته وی " نظام نفرت‌انگیز اسد بدون کمک‌ها و یاری رساندن ایرانی‌ها نمی‌توانست دوام بیاورد و این ایران است که با پیگیری (ساخت) سلاح هسته‌ای و نقش‌آفرینی یک دهه‌ای آن به عنوان مرکز اصلی مبادلات تروریستی در جهان،‌ خطر اصلی را ایجاد کرده است. (در این وضعیت) به جای تمرکز بر سرنگونی اسد یا کمک به دشمنان آن، ما باید با اشتیاق زائدالوصفی به دنبال تغییر نظام ایران باشیم."

بازی برای ایران ربطی به مسائل سیاسی ندارد/ آرزوی موفقیت کلینزمن برای بیت آشور
"استیون (مهرداد) بیت آشور" می‎خواهد برای تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل بازی کند. با این حال تصمیم این بازیکن برای حضور در جام جهانی دخلی به مسائل سیاسی ندارد. وی در این خصوص می‌گوید: من تنها به فوتبال فکر می‌کنم. این یک فرصت بزرگ است، به ویژه بازی در سطح بین‌المللی.



به گزارش مهر، لس‌آنجلس تایمز در گزارشی درباره این بازیکن فوتبال نوشت: بیت آشور یک آدم مزدور نیست. اگر فدراسیون فوتبال آمریکا با همان حرارتی که ایرانی‌ها دنبال بیت آشور بودند، برای این بازیکن تلاش می‌کردند، شاید او خوشحال می‌شد که در خانه بماند. اما هرگز از او نخواستند که در آمریکا بازی کند. بیت آشور در پاسخ به این پرسش روزنامه آمریکایی که اگر همه چیز به طور مساوی اتفاق می‌افتاد و چنانچه هر دو تیم در یک زمان به سراغ تو می‌آمدند؟، گفت که هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

در تابستان سال 2012 و ژانویه 2013 به تیم ملی آمریکا دعوت شد  اما بیت آشور هر دو بار موفق نشد جایی در تیم ملی آمریکا پیدا کند و مسئولان فوتبال آمریکا به طور خصوصی به وی گفتند بعید است او بتواند برای این تیم بازی کند. زمانی که پیامک‌ها و ایمیل‌های مسئولان فوتبال آمریکا قطع شد، او به موضوع پی برد. بنابراین وقتی ایرانی‌ها با وی تماس گرفتند، او از شانس بازی در جام جهانی استقبال کرد و "یورگن کلینزمن"، سرمربی تیم ملی آمریکا، تصمیمش را ستود.

حضور مرحوم حسن حبیبی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 73



هفت ایرانی در فهرست ۷۰۵ نفره داوطلبان سفر بی‌بازگشت به مریخ
پروژه "مارس وان" (Mars One) نام ۷۰۵ نفر از داوطلبان سفر بی‌بازگشت به مریخ را اعلام کرد که پس از گذاراندن مرحله‌ سلامت پزشکی به مرحله‌ی بعدی این پروژه راه یافته‌اند. در این میان نام هفت ایرانی از بین 9 ایرانی که در مرحله قبل انتخاب شده بودند نیز به چشم می‌خورد. "رامین سعیدآذر"، "صادق مدرسی"، "الهه نوری"، "سحر وقوعی"، "علی رسول‌زاده"، "زهره فتوره بنابی"، "سعید (روح الله) قندهاری" این بخت را دارند که یکی از چهار انسانی باشند که برای اولین‌بار قدم روی سطح مریخ خواهند گذاشت.



به گزارش ایسنا، در مرحله بعد پروژه مارس وان، داوطلبان باید شخصیت، دانش، انعطاف‌پذیری و هوش خود را در برخورد با چالش‌های این سفر متفاوت نشان دهند. در مراحل بعدی نیز داوطلبان در گروه‌های چهار نفره به انجام تمرینات بسیار فشرده برای آمادگی سفر به مریخ می‌شوند و پس از آن تیم نهایی انتخاب می‌شود. ماهنامه نجوم با اعلام این مطلب، احتمال حضور یک ایرانی در مرحله نهایی "مارس وان" را یک درصد عنوان کرده است.

"مارس وان"، پروژه‌ای خصوصی به رهبری کارآفرین هلندی، "باس لانس‌دورپ" برای ایجاد یک کلونی دائمی جهت اسکان انسان در مریخ است. این شرکت که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده اعلام کرده بر اساس فناوری‌های موجود یک نقشه راه واقع‌بینانه و یک برنامه مالی برای این پروژه ارائه کرده است و این ماموریت را کاملاً عملی می‌داند. نخستین گروه از انسان‌ها قرار است در سال ۲۰۲۳ بر روی مریخ فرود آیند تا ساخت این کلونی را آغاز کنند و یک گروه چهار نفره از فضانوردان نیز هر دو سال به آنها افزوده می‌شود. نخستین محموله که شامل یک ماهواره مخابراتی است در سال 2016 راهی مریخ خواهد شد. این پروژه توسط یک فیزیکدان برنده جایزه نوبل تایید و حمایت شده است.

مرگ اولین مسئول سعودی با ویروس "کرونا"
وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد، "ایمن حمدان سیمی" (۴۵ ساله) رئیس بخش خون در بیمارستان "ملک فهد" در جده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان سپرد. سایت خبری "ایلاف" تأکید کرد که این مسئول سعودی حدود ۳ هفته قبل به این ویروس مبتلا شد.

به گزارش عرش نیوز به نقل از العالم، با افزایش آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس مرگبار و مشخص شدن ارتباط شتر با فرایند انتقال ویروس، تاجران سعودی واردات شتر را از سودان، سومالی و اتیوپی متوقف کردند.

فرزند معنوی وزیر اطلاعات که بود؟
"حمید رسایی" در سایت خود نوشت: وزیر اطلاعات در جلسه مورخ 21 اسفند 93 با تعدادی از نمایندگان که در خصوص بررسی مسائل مهم امنیتی کشور بود، فردی را همراه خود آورده بود که نه تنها نمایندگان بلکه هیچ یک از معاونین وی، او را نمی‌شناختند! حتی نامش را نمی‌دانستند! در آن جلسه وقتی نمایندگان خواستار معرفی همراهان وزیر شدند، آقای "علوی" همه همراهانش را معرفی کرد اما از معرفی این فرد جوان خودداری کرد. از آنجا که موضوع جلسه بررسی مهمترین مسائل امنیتی کشور بود، نمایندگان سئوال‌کننده خواستار عدم حضور کسی که هویتش مجهول بود، شدند اما علوی گفت که اگر این فرد از جلسه بیرون برود، او هم از جلسه بیرون خواهد رفت! در نهایت وقتی نمایندگان اصرار به معرفی وی داشتند و اعلام کردند که اگر این فرد معرفی نشود در جلسه نمی‌مانند، وزیر اطلاعات بدون ذکر نام و سمت فرد مورد نظر، وی را "فرزند معنوی" خود معرفی کرد.
 
به گزارش دانا، وی در ادامه نوشت: این رفتار عجیب وزیر اطلاعات باعث شد تا تعدادی از نمایندگان در اعتراض به آن جلسه را ترک کنند. علی‌رغم رفتار عجیب وزیر اطلاعات، نمایندگان معترض تصمیم گرفتند برای حفظ حرمت این وزارتخانه مهم، نه مصاحبه‌ای کنند و نه در صحن علنی تذکری بدهند بلکه فقط طی نامه‌ای به رئیس مجلس، موضوع را پیگیری کنند. اما در کمال ناباوری چند ساعت پس از جلسه، مشروح سخنان رد و بدل شده بین وزیر اطلاعات، معاونین وی و 9 تن از نمایندگان به شکل جهت‌دار و تحریف شده‌ای در سایت روزنامه قانون و چند سایت دیگر قرار گرفت و صبح روز بعد تیتر یک روزنامه قانون شد!
 

تیتر یک روزنامه قانون که خبرنگارش به عنوان فرزند معنوی وزیر اطلاعات در جلسه با نمایندگان در حال ضبط جلسه بود!
 
روز گذشته (سه‌شنبه) وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر شد تا در این خصوص توضیح دهد. متأسفانه یکبار دیگر "فرزند معنوی" وزیر اطلاعات مانند جلسه قبل، محتوای جلسه دیروز را نیز به شکل جهت‌دار در "روزنامه قانون" منتشر کرد. ساعتی قبل شنیدم که این روزنامه توقیف شد. از دلایل توقیف بی‌اطلاعم اما مجددا بر خلاف میلمان، مجبوریم برای تنویر افکار عمومی آنچه در جلسه دیروز گذشته را منتشر کنیم.
 
آقای علوی در ابتدای جلسه فرزند معنوی خود را گسامان صابریان" فرزند "محمد جواد" متولد ۱۳۶۵ در تهران و دانشجوی کارشناسی معرفی کرد که فعالیت‌های رسانه‌ای دارد. وزیر اطلاعات تصریح کرد که محتوای جلسه با نمایندگان را این فرد که با هماهنگی و برنامه‌ریزی آقای علوی در جلسه حاضر شده بود، منتشر کرده است!
 


روزنامه قانون امروز که مجددا فرزند معنوی را دوست رسانه‌ای وزیر اطلاعات معرفی می‌کند!

علوی در جلسه کمیسیون در توجیه همراه کردن چنین فردی در جلساتی که با نمایندگان داشته است، گفت: قبلا بنده در جلسات کمیسیون‌های مجلس شرکت کرده‌ام، در جلسات کمیسیون آموزش عالی یا در جلسات کمیسیون امنیت ملی شرکت کرده‌ام اما بعد از جلسه، نمایندگان مجلس مصاحبه کرده‌اند و نه تنها مطالب خودشان را نگفته‌اند بلکه از قول بنده مسائلی را تحریف شده مطرح کرده‌اند! برای همین خبرنگاری را همراه خود کرده است تا در وقت مقتضی از آن استفاده کند!

وزیر اطلاعات گفت که چطور مطالب بنده به شکل تحریف شده منتشر شود اشکال ندارد، اما مطالب یک جلسه عادی دیگر در حالی که تحریف نشده، منتشر شود اشکال دارد؟ علوی تصریح کرد: به عقیده بنده نه همراهی این فرد، نه حضور وی در جلسه با نمایندگان، نه انتشار مطالب آن جلسه اشکالی داشته و نه تحریفی صورت گرفته! وزیر اطلاعات گفت که ما که این متن را منتشر نکرده‌ایم بلکه یک رسانه این کار را کرده و رسانه‌ها هم برای خودشان قانون دارند. اگر نمایندگان معتقدند که تحریف یا خلاف قانونی صورت گرفته، می‌توانند بروند اقدام قانونی کنند و آن رسانه هم باید پاسخگو باشد!
 
این که عناصر با تجربه و زبده این وزارتخانه چه کشیده‌اند، حتی تصورش برایم زجرآور است. این که قرار است شخصیتی با این سطح فکر و تحلیل و استدلال برای جامعه ما امنیت برقرار کند، خواب را از چشمانم ربود! آن روز که وزیری در این سطح بر دستگاه‌های امنیتی ما حاکم نبود، به دلیل اعتمادهای بی‌جا امثال "کشمیری" و "کلاهی" توانستند در آن رشد و نمو پیدا کنند، امروز اما نباید نگران بود؟ باید فکری برای این نقطه از دولت تدبیر و امید کرد.
 
به آقای علوی گفتم: برادر محترم یعنی در وزارت اطلاعات با این عرض و طول، روابط عمومی وجود ندارد تا از بیانات گهربار شما حراست کند و نیازی به حضور مستتر خبرنگاران در جلسه با مقامات و نمایندگان نباشد؟ آیا آقای علوی که نمایندگان مجلس را به تحریف سخنانش متهم می‌کند، باید با استفاده از خبرنگاری که حتی معاونان وزارت اطلاعات او را نمی‌شناسند، از سخنانش حراست کند! آقای علوی اصرار داشتند که در جلسه با نمایندگان اسم این فرد را ذکر کرده است، در حالی که نه تنها چنین اقدامی را نکرده بلکه اساسا موضوع و اشکال همکاران بنده، فهمیدن نام و نام خانوادگی این فرد نبود. موضوع این است که آیا خبرنگار یک روزنامه - آن هم روزنامه ای با سابقه زیر سئوال بردن احکام دینی و تبعیض جنسیتی نامیدن تفاوت احکام زن و مرد، روزنامه‌ای که بزک‌کننده دشمنی با آمریکا در شماره‌های مختلف خود بوده و ... - باید به راحتی در چنین جلسه‌ای حضور یابد؟



صابریان خبرنگار روزنامه قانون و فرزند معنوی وزیر اطلاعات

واکنش خنده‌دار مجتهد عربستان به خبر القدس العربی
فعال عربستانی که به دلیل انتشار خبرهایی از مسائل محرمانه و پشت پرده خاندان حاکم در عربستان با نام "مجتهد"، شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، خبر روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی" را به تمسخر گرفت. به گزارش شبکه العالم، مجتهد در صفحه توییتر خود پس از انتشار تصاویری دستکاری شده و تمسخرآمیز از استقبال رسمی از او در پایتخت انگلیس، به اختصار نوشت که روزنامه القدس العربی در تله سازمان اطلاعات سعودی افتاد. اگر مجتهد دستگیر می‌شد، آیا عاقلانه است که به او اجازه دهند به لندن برود؟!
 


به گزارش جام، روزنامه "القدس العربی" اخیرا اعلام کرده بود که مسئولان امنیتی سعودی پس از شناسایی "مجتهد" وی را مجبور کرده‌اند که خاک عربستان را ترک کند و به لندن برود.
 


القدس العربی در 24 آوریل اعلام کرده بود که نهادهای امنیتی عربستانی دریافته‌اند که مجتهد یکی از شاهزادگان خاندان حاکم و فرزند یکی از برادران پادشاه عربستان است و پس از مشورت با پادشاه در این‌باره، فعالیت‌های این شاهزاده (مجتهد) متوقف شد و او به لندن رفت.
 
خانه حاشیه‌نشینان در حومه شهر مانیل پایتخت فیلیپین



تجمع نیجریه‌ای‌ها در مقابل ساختمان سفارت نیجریه در واشنگتن به منظور افزایش تلاش دولت نیجریه برای آزاد کردن 200 گروگان دختر از دست گروه تندرو بوکوحرام



خانم کریستینا فرناندو کرچنر رییس جمهور آرژانتین در حال گرفتن عکس "سِلفی" در دفتر جدید شرکت فیسبوک در شهر بوینوس آیرس



روزانه دو معتاد در تهران می‌میرند!



دومین دو قلوهای فدرر به دنیا آمدند
"راجر فدرر" مرد شماره چهار تنیس جهان صاحب یک جفت دوقلوی دیگر اما این بار از جنس پسر شد. به گزارش یورو اسپورت، وی به همین دلیل صبح سه شنبه از شرکت در مسابقات مسترز مادرید انصراف داده بود.



به گزارش ایرنا، این تنیس باز سوئیسی پیش از این نیز دو قلوهای دختری داشت که اکنون چهار ساله هستند. فدرر نام دو قلوهای پسر خود را لئو و لنی گذاشته است. او پس از تولد آنها در فیس‌بوک خود در مورد انصراف از مسابقات مادرید نوشت که تصمیم گرفتم انصراف بدهم تا چند هفته آینده را در کنار همسر و خانواده‌ام باشم. از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم سال آینده در این مسابقات شرکت کنم. به نظر می‌رسد او در مسابقات هفته آینده مسترز رم هم شرکت نکند.

اسکورت خودروی روحانی با اسب





سن قانونی اهدای خون اعلام شد
خراسان نوشت: براساس نامه چندی پیش یک مقام مسئول به مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری، وی درخواست کرده بود نظر رسمی و حقوقی این مسئولان درباره امکان دریافت خون از نوجوانانی که به سن 16 سال رسیده‌اند، اعلام شود که در پاسخ به نامه وی اعلام شده است که با توجه به ماده ۱۲۱۰ قانون مدنی، برای انجام امور غیرمالی، رسیدن به سن بلوغ کفایت می‌کند و با توجه به اینکه اهدای خون امری غیرمالی محسوب می‌شود، لذا خونگیری از افراد رده سنی ۱۶ سال تمام فاقد ایراد است.

علاقه‌مندان به چمران درسینما آزادی



حامی 12 میلیاردی "کشتی" چگونه پرید؟
به گزارش ایسنا، مسلما ورزش "کشتی" برای رسیدن به برنامه‌های گسترده خود نمی‌تواند تنها متکی به بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشد و باید اسپانسر جذب کند اما در این میان انگار برخی نمی‌خواهند کشتی نفس بکشد. هر حامی‌ای که می‌آید تنها تا پای قرارداد می‌آید، فقط و فقط تا پای قرارداد! مسئولان تا پای قرارداد می‌آیند اما برخی‌ها که در جمع آنها گوش شکسته المپیک دیده نیز حضور دارد،‌ مانند بقیه قراردادها نمی‌گذارند این حامی 12 میلیاردی وارد گود شود!

حتی شایعه شده چهارشنبه شب یعنی یک روز قبل از این که کشتی‌گیران اردوی تیم ملی را ترک کنند در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران همانهایی که حامی مالی را فراری داده‌اند، جلسه‌ای با برخی دوستان برگزار می‌کنند و برنامه ترک اردو کلید می‌خورد تا پس از ترک تیم ملی از سوی سرمربی، از آب گل آلود در جهت ضربه زدن به فدراسیون ماهی بگیرند. به همین راحتی! اما مگر کشتی دوستان می‌توانند تاب بیاورند و سکوت کنند آن هم در آستانه جام جهانی. آری تفاوت کشتی ما با روس‌ها در همین است. آنها در کنار هم هستند و بهترین نتایج را کسب می‌کنند اما در اینجا بدون توجه به نام "ایران" فقط زیر پای هم را خالی می‌کنیم. به همین راحتی!

وقتی حوصله جان کری سر می‌رود
عصر ایران نوشت: هواپیمای حامل "جان کریگ وزیر خارجه آمریکا در بازگشت از سفر آفریقایی خود برای سوخت‌گیری وارد جزایر سال در کشور جزیره‌ای "کیپ ورده" در شمال اقیانوس اطلس و در غرب آفریقا شد. کری در زمانی که هواپیما مشغول سوخت‌گیری بود مدتی از آن خارج شد و در محوطه باند فرودگاه "سال آیلند" با توپ بازی کرد.



حفاری‌ها زیر مسجد الاقصی شدت گرفت
"سازمان وقف و میراث الاقصی" اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس به حفاری‌ در زیر مسجدالاقصی سرعت بخشیده و در ماه‌های اخیر 60 متر در طول دیوار غربی این مسجد حفاری کرده است، این مؤسسه فلسطینی تأکید کرد که در روزهای اخیر هنگام بازدید از مسجدالاقصی دریافته است که رژیم اشغالگر به حفاری‌ها سرعت بخشیده است، این حفاری‌ها در محوطه مسجد الاقصی از انتهای جنوب غربی شروع می‌شود به سمت شمال و از زیر دروازه المغاربه می‌گذرد و تا زیر دیوار البراق ادامه دارد.

به گزارش جام، دروازه المغاربه در دیوار غربی مسجدالاقصی قرار دارد، و دیوار البراق هم محل انجام مناسک شهرک‌نشینان صهیونیست است. اداره اوقاف اسلامی ( وابسته به وزارت اوقاف اردن) و هیات عالی اسلامی در قدس (که نهادی غیر دولتی است) بارها اعلام کرده‌اند که این دیوار بخش جدا نشدنی از مسجدالاقصی است. رژیم اشغالگر و ایادی آن بالاخره اعتراف کردند که در ماه‌های اخیر 60 متر در طول دیوار غربی مسجدالاقصی حفاری کرده‌اند. این خبر جمعه گذشته نیز از سوی روزنامه موسوم به "یسرائیل" منتشر شده است.

این مؤسسه با هشدار درباره خطرهایی که به خاطر این حفاری‌ها مسجدالاقصی را تهدید می‌کند، تأکید کرد که عمق این حفاری‌ها به 5 متر در زیر زمین می‌رسد. همچنین درباره ادعاهای واهی رژیم صهیونیستی مبنی بر کشف سنگی از معبد ادعایی دوم در این حفاری‌ها، هشدار داد. از سوی دیگر، در شهر العیسویه واقع در قدس، درگیری‌هایی بین فلسطینیان و نیروهای پلیس رژیم اشغالگر روی داد که بر اساس گفته شاهدان در این درگیری 6 شهروند فلسطینی مجروح شدند.
 
اخراج‌ دو ناشر متخلف آمریکایی و انگلیسی
فارس نوشت: بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی هشتمین روز خود را سپری می‌کند که تخلفات موجب شده سه غرفه در بخش بین‌الملل تعطیل شود. یکی از آنها "ال‌زویر" ماهیتاً شرکت هلندی است اما کار چندملیتی انجام می‌دهد که به دلیل عرضه و فروش کتاب‌های تکثیرشده غیرمجاز (افست) با این مورد اتهامی هیأت رسیدگی به تخلفات وارد شور شد که درنهایت شرکت مذکور علی‌رغم ضوابط ابلاغی از جمله آیین‌نامه ثبت‌نام موزعان ایرانی در بخش بین‌الملل که براساس ماده ۷ آن عرضه هرگونه کتب چاپی (افست) شده و یا الکترونیک بدون رایت از سوی ناشران اصلی در سالن‌های بخش بین‌الملل ممنوع است و غرفه‌داران متعهد می‌شوند از عرضه و فروش آنها اعم از اینکه در نمایشگاه در معرض نمایش باشد یا نه، خودداری نمایند.

اما تخلف ناشر دوم که یک ناشر انگلیسی قلابی شمرده می‌شود، فروش عناوین آثار است و اما ناشر و غرفه متخلف سوم همان انتشارات آمریکایی است که برخلاف ضوابط نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار