امیرعبداللهیان در دیدار مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال:

ورود گروه‌های تروریستی به هر منطقه‌ای تاثیرات منفی و خطرناک درپی دارد

اکنون بخش مهمی از عناصر افراطی اروپا در سوریه حضور دارند، بازگشت این عناصر به کشورهای خود، وضعیت خطرناک امنیتی برای اروپا ایجاد خواهد کرد

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال که به دعوت مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان به تهران سفر کرده است با تنی چند از مقامات وزارت خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

روی ماسی یرا در دیدار مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه پرتغال هیچ مشکلی درباره توسعه و تقویت روابط در بخشهای سیاسی،اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران ندارد گفت: پرتغال از تداوم و به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه 1+5 حمایت می کند. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان هم در این دیدار با اشاره به مفید بودن گفتگوهای سیاسی بین دو کشور، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط اقتصادی و فرهنگی با پرتغال تاکید کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال پس از این دیدار با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و افریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار و دو طرف در خصوص آخرین تحولات خاورمیانه به ویژه تحولات سوریه بحث و گفتگو کردند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان در این دیدار گفت: ورود گروههای تروریستی و افراطی به هر منطقه ای از جهان تاثیرات منفی و خطرناک در پی خواهد داشت و اکنون بخش مهمی از عناصر افراطی اروپا در کنار دیگر تروریست ها در سوریه حضور دارند و با توجه به آموزش های حرفه ای و کار با سلاح های پیشرفته ای که این افراد از گروههای تروریستی در سوریه فرا می گیرند، بازگشت این عناصر به کشورهای خود، به ویژه اروپا با توجه به امکان تردد آزادانه آنان در این قاره، وضعیت خطرناک امنیتی برای اروپا ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال نیز با تشریح مواضع کشورش و اتحادیه اروپا در قبال تحولات خاورمیانه، افریقا به ویژه سوریه گفت: ما با نگرانی شما در این باره هم نظر هستیم و معتقدیم حل بحران سوریه تنها از طریق سیاسی و دیپلماتیک امکان پذیر است.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه هم در دیدار مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه پرتغال به مذاکرات هسته ای و عزم طرفها به حل مسائل اشاره و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با پرتغال در همه زمینه ها اشاره کرد.

"روی ماسی یرا" هم با استقبال از افزایش تماس های مقامات سیاسی دو کشور، بر عزم کشورش برای گسترش روابط در همه سطوح به ویژه در بخش اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه پرتغال در سفر دو روزه خود به جمهوری اسلامی ایران با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار