اشتاینمایر از لحن سازنده پوتين در خصوص تعویق همه‌پرسی اوکراين استقبال کرد

وزیر امور خارجه آلمان از " لحن سازنده " رئیس جمهور روسیه در این خصوص که از طرفداران روسیه در مناطق شرقی اوکراین خواست همه پرسی روز یکشنبه را به تعویق بیندازند ، استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "فرانک والتر اشتاینمایر" ، وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه از « لحن سازنده » ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در این خصوص که از طرفداران روسیه در مناطق شرقی اوکراین خواست همه پرسی روز یکشنبه را به تعویق بیندازند ، استقبال کرد.


وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد : " من از لحن سازنده پوتین رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با دیدیه بورخالتر ، رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا استقبال می کنم."

وی اجرای فوری آنچه را که در مسکو در مورد آن گفتگو شده بود ،  خواستار شد و گفت : " ما شاید اکنون در لحظه ای تعیین کننده قرار داریم. شرایط بسیار بحرانی است ، اما همچنان این فرصت وجود دارد که از طریق دیپلماتیک بتوانیم از بالا گرفتن خشونت ها و از دست دادن کامل کنترل اوضاع در شرق اوکراین پیشگیری کنیم."
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روز چهارشنبه در دیدار با "دیدیه بورخالتر" سوئیسی ، رئیس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در مسکو از مناطق هوادار روسیه در شرق اوکراین خواست تا همه پرسی روز یکشنبه را به تعویق بیندازند. در مقابل ، از مقامات کیف خواست هر چه سریعتر به همه عملیات نظامی و تنبیهی خود در جنوب شرقی این کشور پایان دهند.

جدایی طلبان طرفدار روسیه قرار است روز پنجشنبه  تصمیم خود را در مورد تعویق همه پرسی در مورد " استقلال "  جمهوری خودخوانده دونتسک را که برای روز 11 مه پیش بینی شده است ، اعلام کنند.

به علاوه ، "مارتین شولتس" ، رئیس آلمانی پارلمان اروپا  نیز از اظهارات رئیس جمهور روسیه ابراز خرسندی کرد و گفت : " ما باید از کمترین نشانه آرامش استفاده کنیم."

"گرنون ارلر" ، مسئول مسائل روسیه در دولت مرکل نیز از تغییر لحن کرملین در قبال اوکراین استقبال کرد و گفت : " به طور قطع نشانه ای از مصالحه وجود دارد. پیام روشنی وجود دارد که نشان می دهد راه حل مورد مذاکره فایده هایی برای طرف روسی دارد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار