ایلام/

تصویب 44 پروژه در جلسه شورای اداری استان ایلام با حضور رئیس جمهور

جلسه شورای اداری استان ایلام دیشب با حضور رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و معاونان رئیس جمهور در استانداری ایلام تشکیل شد و اعضای جلسه درباره اجرای این 44 پروژه و دیگر مسائل مهم استان بحث و تبادل نظر کردند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ دکتر روحانی رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برای اجرای این پروژه ها تصمیمات و جلسات کارشناسی برگزار کرده گفت: این طرح ها تا پایان سالجاری و یا نیمه اول سال آینده به انجام خواهند رسید.
رئیس جمهور کشورمان گفت: این طرح ها در زمینه آبیاری 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت عباس دهلران و آبرسانی به ملکشاهی، اجرای سد کنگیر ایوان،اتمام نیروگاه برق آبی سیمره، راه ارتباطی صالح آباد به مهران، اتمام تونل قلاجه و دیگر طرح های زیر بنائی و عمرانی است.
دکتر روحانی در ابتدای سخنانش با قدردانی از مردم استان ایلام به خاطر استقبال گرم و پرشور از هیئت دولت گفت: عمدتاً مشکلات استان ایلام و سایر استان ها مشکلاتی عمومی است که مهمترین آن بحث بیکاری و رکود عمومی است.
روحانی با اشاره به اینکه دولت نمی تواند برای همه فارغ التحصیلان شغل ایجاد کند گفت: اشکالی ندارد همه را استخدام کنیم اما درآمد دولت را باید صرف حقوق این افراد کرد.
روحانی گفت: کشور نیازمند حرکت بزرگی است و این حرکت بزرگ وابسته به عوامل متعدد بویژه ثبات است.
رئیس جمهور افزود: اگر  می خواهیم کشور توسعه یابد باید در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی گفت: سرمایه دولت محدود است و شما مسئولان میدانید منابع درآمد کشور چقدر و مخارج آن چقدر است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه درآمد کشور از فروش نفت، مالیات و عوارض است گفت: اگر رونق نباشد مالیاتی وجود ندارد و همچنین اگر روابطی نباشد فروش نفت با مشکل مواجه می شود پس منابع ما مربوط به برنامه ریزی است و اولین اقدام آن برقراری ثبات در کشور است.
وی با اشاره به اینکه باید در سیاست داخلی و خارجی قاعده و قانون حاکم باشد گفت: تلاش کنیم امسال که سال فرهنگ است از بداخلاقی ها و دروغها دوری کنیم.
رئیس جمهور گفت: ما اگر آبادانی و رفاه و توسعه بخواهیم باید یک توسعه همه جانبه را دنبال کنیم.
رئیس جمهور گفت: رونق اقتصادی در کشور شروع شده، هرچند کار بسیار پیچیده ای است اما دولت در  زمینه کشاورزی، راهسازی،نفت و گاز و صنعت این حرکت را شروع کرده است./س
 
 
 
 
برچسب ها: تصویب ، طرح ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.