مروری بر مهمترين اخبار "سیاسی جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون:کابینه یازدهم بر سر دوراهی/آیا یارانه نقدی افراد پُردرآمد حذف خواهد شد؟، تنها انتخابی که امام خمینی(ره) با اشتیاق انجام می‌دادند و... است

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

کابینه یازدهم بر سر دوراهی/آیا یارانه نقدی افراد پُردرآمد حذف خواهد شد؟

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/2/19/2243252_199.jpg

در حالی قانون بودجه 93 تصریح می‌کند یارانه نقدی، صرفاً به سرپرستان خانوار‌های متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت می‌شود اما گویا دولت تدبیر و امید بر سر دو راهی حذف یا عدم حذف یارانه نقدی دهک‌های بالای درآمدی متوقف شده است.


راه‌اندازی پتروشیمی ایلام در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها/ توسعه کشور جز با مشارکت مردمی محقق نمی‌شود

ریس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه توسعه کشور جز با مشارکت مردمی محقق نمی‌شود،‌ گفت: دولت خزانه بادآورده‌ای ندارد که با خودش به استان‌های مختلف ببرد تا پول خرج کند، لذا ظرفیت‌ها، معادن و ذخایر هر استان را با مدیریت صحیح در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.


اصلاح طلبان در آستانه انتخابات جنگ روانی راه می‌اندازند

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت: اصلاح طلبان همیشه شعار می‌دهند و جنگ‌های روانی را به راه می‌اندازند تا صحنه را بدست گرفته و افکار عمومی را به سمت خودشان سوق دهند.


از تایید حکم قصاص عامل جنایت "خیابان مدنی" تا قطعی شدن فیلترینگ "واتس‌آپ"

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت از جمله، تایید حکم قصاص عامل جنایت خیابان مدنی، عدم صحت خبر انتقال "رویانیان" به زندان اوین، قطعی شدن فیلترینگ واتس‌آپ،بررسی 115 ماده از قانون دائمی شدن مالکیت معنوی در کمیسیون قضایی، جزئیات مستند «من روحانی هستم» و قانون «کپی رایت» از زبان وزیر دادگستری و....بود.


تنها انتخابی که امام خمینی(ره) با اشتیاق انجام می‌دادند

 دوستان امام (ره) از دور و نزدیک انواع عطرهای خارجی و داخلی را به محضرشان اهدا می‌کردند و امام (ره) تنها در این زمینه بود که با ذوق سرشار و زیباپسند خود، بهترین‌ها را انتخاب می‌فرمودند تا آنجا که بعضی از اصحاب دفتر نیز مقید بودند که به هنگام تشرف از‌‌ همان عطرهایی استفاده کنند که برای امام (ره) خوشایند بود.


از واکنش‌های دانشجویی به انتصاب هراتی تا حاشیه‌های انتخاب رئیس دانشگاه تهران

 مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.


تداوم مخالفت با برگزاری انتخابات سوریه "ترور علیه دموکراسی" است

 یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در صورت برگزاری انتخابات و پیروزی بشار اسد مشروعیت این دولت بر همگان روشن و ثابت می‌شود و برای افکار عمومی مبارزه غربی_عربی علیه این دولت دارای توجیح نخواهد بود و آن را ترور علیه دموکراسی تلقی خواهند کرد.


اظهارنظر کار‌شناسی درباره طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها

 مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نظر کار‌شناسی خود را درباره «طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست وسازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور» اعلام کرد.


از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق تا طراحی آزمایشگاه خنثی‌سازی خرابکاری‌های دشمن در تاسیسات هسته‌ای

 برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، برگزاری نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در باکو، دور جدید گفتگوهای کارشناسی ایران و 1+5 در نیویورک، سفر رئیس بازرسان آژانس به تهران، طراحی آزمایشگاه خنثی‌سازی خرابکاری‌های دشمن در تاسیسات هسته‌ای و ... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.


افزایش نرخ کرایه‌های اتوبوس و مترو با نظر ستاد هدفمندی یارانه‌ها مغایرت دارد

 استاندار تهران گفت: قرار بود افزایش کرایه‌های مترو و اتوبوس طبق نظر ستاد هدفمندی یارانه‌ها صورت بگیرد اما شهرداری تهران علی رغم نظر ستاد هدفمندی وارد عمل شده و متاسفانه نرخ کرایه‌های اتوبوس و بلیط مترو را افزایش داد.


حضور اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها خلاف منویات رهبری است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید در مرداد 92 فرمودند "باید همه مراقبت کنند(هم استادان، هم مدیران، هم مؤثرین و متنفذین در دانشگاه‌ها)که فضاى دانشگاه به‌سمت مسائل پوچ حرکت نکند."، حضور اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها نه تنها خلاف مصالح دانشگاه است بلکه مخالف منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار