رئیس کمیته آموزش عالی مجلس اعلام کرد

احتمال توقف برخی رشته‌ها در پیام نور و آزاد

با توجه به اینکه در یکی دو دهه اخیر دانشگاه پیام نور و آزاد به شدت به توسعه کمی پرداخته‌اند و به زبان واضع تر به توسه کیفی کاری نداشته‌اند، به شدت نگران نزول سطح استاندارد‌های کیفی آموزشی در این دو دانشگاه هستیم.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  در چند سال اخیر یک رقابت ناسالم و تنها کیفی بین دانشگاه آزاد و پیام نور ایجاد شده است که به بدنه علمی کشور آسیب‌های فراوان زده است.

وی گفت: لذا این موضوع به حدی مهم است که کمیته آموزش عالی مجلس به شدت بر این موضوع تمرکز یافته است و در تلاشیم با برنامه ریزی‌های پیش رو گامی موثر در جهت کیفی سازی این دو دانشگاه برداریم.

وی با بیان اینکه این دو دانشگاه در عرصه کمی به حدی پیشرفت کرده‌اند که امروز مشکلات زیادی را برای آموزش عالی کشور ایجاد کرده‌اند خاطرنشان کرد: این رقابت ناسالم تعاملات دانشگاه‌های دیگر را نیز تحت الشعاع قرار داده است و شاهد توجه مسئولین دانشگاه‌های کشور به مسائل کمی بوده ایم لذا کمیته آموزش عالی مجلس در تلاش است با محدودیت برای این دو دانشگاه و حتی توقف برخی رشته‌ها مانع از این توسعه کمی شود.

وی یاد آور شد: اگر نیاز باشد شاهد توقف برخی رشته‌ها نیز در دانشگاه پیام نور و آزاد خواهیم بود چرا که شرایط کمی این دو دانشگاه "سلامت آموزشی کشور" را تحت الشعاع قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار