شیراز/

واحد‌های صنعتی گلاب‌گیری در داراب افزایش می‌یابد

فرماندار داراب با اشاره به کمبود واحدهای گلاب‌گیری صنعتی در شهرستان داراب و ظرفیت این شهرستان در زمینه کاشت گل محمدی، گفت: با کمک سرمایه گذاران واحد‌های صنعتی گلاب‌گیری در داراب افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،کرامت قاسمی با اشاره به اینکه در 5 هزار هکتار از مزارع شهرستان داراب کاشت گل سرخ انجام می‌شود، اظهار کرد: سالانه حدود 6 هزار تن محصول از این اراضی برداشت می‌شود.

فرماندار داراب خاطر نشان کرد: به دلیل نبود مراکز صادراتی در شهرستان داراب، مردم از صادرات گل محمدی داراب اطلاع دقیقی ندارند.

وی با اشاره به ظرفیت داراب در کاشت گل محمدی، تصریح کرد: شهرستان داراب با کمبود واحد‌های گلاب‌گیری صنعتی رو‌به‌رو است و بیش‌تر واحدهای گلاب‌گیری این شهرستان سنتی هستند.

قاسمی از همه مردم برای بازدید از دشت‌های لایزنگان و نوایگان داراب با مناظر طبیعی، سرسبز و گل‌های  فراوان دعوت کرد و گفت: باید با کمک سرمایه گذاران واحد‌های صنعتی گلاب‌گیری در شهرستان داراب افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نحوه کاشت گل محمدی به صورت دیم و ارگانیک است، افزود: در روش کاشت ارگانیک هیچ سم وکودی برای کاشت محصول به کار نمی‌رود.

قاسمی با اشاره به صادرات گل سرخ از داراب به داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: این محصولات در کارگاه‌های گلاب‌گیری شهرستان داراب به صورت سنتی و صنعتی تبدیل به گلاب می‌شوند.

فرماندار داراب با بیان اینکه گل محمدی به صورت غنچه برداشت شده و به فروش می‌رسد، گفت: محصولات صادراتی در کشور‌های آلمان، پاکستان و حوزه خلیج به عطر تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: داراب ، گلاب ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.