دیدار هنرمندان و نويسندگان عراقي با رئيس سازمان سينمايي

هيأتي از هنرمندان عراقي صبح امروزيكشنبه 21 ارديبهشت- با دكتر "حجت الله ايوبي " ، دكتر " سيد مصطفي ابطحي " ،"حبيب ايل بيگي " و ،"سيد محمد مهدي طباطبائي نژاد " ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش  حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی در این دیدار رئيس سازمان سينمايي با ابراز خشنودي از حضور هنرمندان عرصه هاي مختلف هنري كشور دوست و همسايه ،عراق اظهار داشت دو کشور ایران و عراق در زمینه های مختلف از جمله مباحث و اشتراکات فرهنگی ، روابط عمیق و دیرینه دارند و من بسيار خوشحالم كه جمعي فرهيخته و هنرمند به ايران سفر كرده اند و من مطمئنم كه اگر ارتباط بين اهالي فرهنگ و هنر دو كشور ايران و عراق بر قرار شود كار وزارتخانه هاي فرهنگي و سياسي دو كشور در ايجاد رابطه صميمانه بين دو ملت ايران و عراق تسهيل خواهد شد و بايد تأكيد كنم اين اراده اين اراده از صميم قلب هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وجود دارد و هم هنرمندان و اهالي هنر ايران با كمال ميل آماده بر قراري رابطه صميميانه با مردم عراق هستند و البته آقاي جنتي وزير فرهنگ ما ،سالها در كشور هاي عربي حضور داشته اند و هميشه مشوق ما براي رابطه اي درست و پايدار با كشور عراق هستند.

ايوبي با اشاره به وجود تفاهم نامه هايي كه در گذشته بين مسئولين هنري دو كشور منعقد شده اند اشاره كرد : گرچه اينها تفاهمات خوبي بوده اند اما بهتر است كه كار اجرايي و عملي را در اين خصوص شروع كنيم .

وي با اشاره به حضور اخير هيئت سينمايي ايراني در جشنواره بغداد گفت : تفاهم خوبي برقرار شد و ما نيز ضمن معرفي " حبيب ايل بيگي " به عنوان مأمور اجراي تفاهم نامه، براي حسن نيت با دعوت زود هنگام از هيئت عراقي آمادگي كامل خود را براي اجراي تفاهم نامه منعقد شده ،اعلام مي كنيم .

در این دیدار دكتر "ايوبي " ضمن برشمردن مشترکات تاریخی ایران و عراق اظهار داشت: شما اهالی فرهنگ و هنر بايد در بهتر شدن چهره دو ملت در نزد هم تلاش كنيد و اين كار وزارت امور خارجه نيست ؛ بلكه كار ما هنرمندان است و با زبان فرهنگ و هنر انجام پذير مي شود .

رئيس سازمان سينمايي در اين ديدار با اشاره به قدرت رسانه اي سينما و تأثير گذاري آن در عرصه هاي مختلف گفت ما مي توانيم ضمن ارائه دانش و علم سينماي ايران به سينما گران عراقي از تجربيات آنها نيز استفاده كنيم . "ايوبي" با تأكيد بر اهميت سينما در دنياي معاصر و تلاش همگاني براي ارائه بهترين تصوير از خود ، سينما را ابزاري در جهت درست شناساندن خود و نشان دادن آن به همه دنيا دانست .

ايوبي گفت : در ايران بعد از انقلاب اسلامي يك نگاه منفي به سينما وجود داشت و جامعه متدين نسبت به سينما بدبين بودند براي اينكه فيلمهاي ايراني فيلمهاي خوبي نبودند و همين نگاه ممكن بود به بسته شدن سينما منجر شود و در اين زمان كسي كه منجي سينماي ايران شد و آن را نجات داد امام خميني (ره) بودند و ايشان نخستين مرجع تقليد در جهان تشيع بودند كه در مصاحبه اي از يك فيلم- گاو ساخته داريوش مهرجويي - تمجيد كردند و آن را فيلم خوبي دانستند و همچنين حضرت امام (ره ) اولين سياستگذار سينما در دوران بعد از انقلاب بودند با جمله معروف : " ما با سينما مخالف نيستيم ؛ با فحشا مخالفيم " و از همان جا سياست هاي دوران نوين سينماي ايران شروع شد و چون ضعيف بود با حمايت هاي دولتي شروع كرد و معاونت سينمايي در دولت براي حمايت از سينما به وجود آمد و دولت به داد سينماي ايران رسيد و با همين كمكها سينماي ايران شكل گرفت تا امروز كه به جايي رسيده ايم كه در سال تا 120 فيلم بلند مي توانيم توليد كنيم .

وي تأكيد كرد: با اتفاقي كه در حال حاضر در حال رخ دادن است ،دولت آرام آرام در حال فاصله گرفتن از توليد است و با جايگزيني بخش خصوصي در اين زمينه ،سينما به سوي صنعتي شدن گام بر مي دارد .

بنا براين گزارش ، در اين جلسه كه معاون توسعه فناوري و مطالعات سينمايي و سمعي و بصري ، مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي ، مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران ، و مدير كل روابط عمومي ،رئيس سازمان سينمايي را همراهي مي كردند ، سينما گران و هنرمندان عراقي خواستار انتقال تجربيات ارزنده فرهنگي ،هنري و سينمايي ايران به فرهنگ و هنر عراق و تعامل هر چه بيشتر في مابين را خواستار شدند .

در اين ديدار رئيس سازمان سينمايي در پاسخ به سوالات هنرمندان عراقي در خصوص توانمندي هاي ايران در عرصه هاي مختلف فرهنگي و هنري از جمله سينما و موسيقي و مباحثي مانند حمايت دولت از هنرمندان توضيحاتي ارائه كرد .

انتهای پیام/

برچسب ها: هنرمندان ، سینما ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار