۷۰ میلیون نفر در دنیا گرفتار "آب سیاه" هستند

براساس آمارهای جهانی، حدود ۷۰ میلیون نفر در سراسر دنیا گرفتار آب سیاه هستند که تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها، از بیماری خود آگاه نیستند.

محمود حق پرست متخصص بیماری‌های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: آب سیاه یا گلوکوم یکی از مشکلات شایع چشمی در جهان است که بسیاری از افراد را در سراسر دنیا گرفتار کرده است. 

وی گفت: آب سیاه زمانی اتفاق می‌افتد که به دلیل خارج نشدن مایع زلالیه، فشار داخل چشم بالا می‌رود و در نتیجه عصب بینایی دچار آسیب می‌شود. 

حق پرست با بیان اینکه گلوکوم یکی از خطرناک‌ترین انواع بیماری‌های چشم است، تصریح کرد: گلوکوم یا آب سیاه در مراحل ابتدایی هیچگونه علامتی ندارد و فرد مبتلا هنگامی متوجه بیماری خود می‌شود که رشته‌های عصب بینایی کاملا یا تا حد بسیار زیادی از بین رفته و دید به شدت کاهش یافته است. 

 وی با اشاره به آمار بسیار بالای ابتلا به آب سیاه در جهان، گفت: براساس آمارهای جهانی، حدود ۷۰ میلیون نفر در سراسر دنیا گرفتار آب سیاه هستند که تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها از بیماری خود آگاه نیستند. 

حق پرست یادآور شد: آمار‌ها نشان می‌دهند که موارد بیماری آب سیاه در جهان در طی سالهای اخیر به شدت افزایش یافته و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است. 

 
انتهای پیام/
برچسب ها: آب سیاه ، چشم ، زلالیه ، بینایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار