تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز چهارشنبه 24 اردیبهشت سال 1393 هجری خورشیدی برابر با 14 می 2014 میلادی و 14 رجب 1435 هجری قمری است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 66 سال پیش در چنین روزی یک مسابقه بوکس دوستانه بین تیم های باشگاه نیرو راستی و گالاتاسرای ترکیه در ورزشگاه نیرو برگزار شد.
 
 در نهایت تیم باشگاه نیرو راستی توانست 4 بر 2 باشگاه  گالاتاسرای را شکست دهد این مسابقه در حضور 6  هزارتماشاگر برگزار شد 57 سال پیش  در چنین روزی،  اعضای  تیم ملی تنیس ایران برای شرکت در مسابقه بین المللی  تنیس در استانبول  ترکیه برگزیده شدند.
 
 آرشام سیایی، آشوب عابدیان، حسین ریاحی و حسین آقا خانی افراد انتخاب شده برای عضویت در تیم ملی بودند.
 
 55 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های تهران تیم های استقلال و شاهین برابر هم قرار گرفتند، در نهایت تیم استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر صفر تیم شاهین را شکست دهد این مسابقه را 20 هزار تماشاگر از نزدیک دیدند.
 
 در این مسابقه گل های تیم استقلال را محمود بیاتی و نادر افشار زد.
 
54 سال پیش در چنین روزی  مسابقه ی انتخابی رقابت های دوچرخه سواری قهرمانی  کشور در فاصله تهران تا قزوین به مسافت 122 کیلومتر برگزار شد. در این مسابقه ماشاء الله امین سرور  با زمان 3 ساعت و 8 دقیقه و یک دهم ثانیه به مقام اول رسید. رضا برته با زمان سه ساعت و 38 دقیقه دوم شد. قشقایی با زمان سه ساعت و 38 دقیقه و سه دهم ثانیه رتبه سوم را بدست آورد.
 
 54 سال پیش در چنین روزی اعضای تیم ملی کشتی ایران برای اعزام به مسابقات بلغارستان و ترکیه معرفی شدند. محمد ابراهیم صیف پور، نصراله سلطانی نژاد، محمد علی فرحیان ، جبار بایرام جهانی، امید توکل عبداله‌ موحد، محمد خادم، محمد علی صنعت کاران، امام علی حبیبی، منصور مهدی زاده،‌جهان بخت توفیق، غلامرضا تحتی، عزیز کیانی و یعقوب علی شوروزی اعضای تیم ملی ایران بودند.
 
 46 سال پیش در چنین روزی،‌ در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های تهران  تیم های پرسپولیس و شهربانی در برابر هم قرار گرفتند. این دو تیم با نتیجه 1 بر1 مساوی شدند برای پرسپولیس علی پروین در دقیقه 10 و برای شهربانی بیژن ضرابی در دقیقه 50  گل زد. این مسابقه در امجدیه در حضور 20 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
در همین روز تیم استقلال و پیام نیز برابر هم قرار گرفتند تیم استقلال موفق شد با نتیجه 6 بر1 تیم پیام را شکست دهد. در این دیدار برای استقلال جواد قراب در دقایق 21.32 و مهدی حاج محمد در دقایق 26 و 72 و علی جباری در دقیقه 47  موفق به گل زنی شدند. فیروز خرد زاده نیز در دقیقه 80 بازی از روی نقطه پنالتی تک گل تیم پیام را زد.

 42 سال پیش در چنین روزی زیگموند اسمالچر قهرمان وزنه برداری جهان در مسابقات وزنه برداری قهرمانی اروپا رکورد یک ضرب جهان در دسته ی مگس وزن را شکست اسمالچر موفق شد وزنه ی 103  کیلو گرمی را در حرکت یک صرب بالای سر ببرد. رکورد پیشین این دسته 102 کیلو و 500 گرم و متعلق به اوروکاشی وزنه بردار ژاپنی بود. اسمالچر با مجموع 340  کیلو گرم مقام قهرمانی  اروپا را بدست آورد.
 
 41 سال پیش در چنین روزی  تیم فوتبال باشگاه آث میلان ایتالیا در یک دیدار جنجالی در مرحله پایانی جام در جام  باشگاه های اروپا یک بر صفر لتیز یونایتد انگلستان را شکست داد و مقام قهرمانی را بدست آورد.
 
 این دیدار  در ورزشگاه  سالینکا یونان در حضور 50 هزار تماشاگر برگزار شد میلان در دقیقه دوم با صربه آزاد کیاروژل به برتری دست یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، آینه ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار