معاون فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان:

راه اندازی شرکت‌های "دانش بنیان" در تمامی استان‌ها ضروری است

جلسه هم اندیشی مخترعات و کارآفرینان سراسر کشور در خصوص کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه دانشجویی برگزار شد.

مصطفی صائمیان معاون فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: جلسه هم اندیشی مخترعات و کارآفرینان سراسر کشور در خصوص کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه دانشجویی روز یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۳ برگزار شد. 

وی در ادامه گفت: در ابتدای جلسه دکتر حاتمی، معاون پذیرش تسهیلات و استعدادهای درخشان باشگاه به تشریح و تبیین اهداف جلسه پرداخت. 

دکتر کریم‌زاده، رئیس پژوهشگران و فناوری دانشگاه آزادی اسلامی گفت: با همکاری‌های پژوهشی واحدهای خود و از طرق مختلف نسبت به تحقق سه موضوع بسیار مهم و اساسی، راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان، تحقق تجاری سازی تحقیقات و کارآفرینی، گام‌های موثر و جدی برداشته شود. 

 دکتر ثمری مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد سلامی اظهار داشت: قرار است ۱۲ درصد بودجه دانشگاه َآزاد اسلامی از سایر منابع درآمد‌ها تامین شود، همچنین تبدیل ایده به فرآورده و ثروت نیازمند برپایی جلسات متعدد و خاصی می‌باشد که آماده سازی این بستر در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شکل گرفته است. 

وی ادامه داد: سیاست اصلی ما توسعه مراکز رشد و فناوری در تمامی واحدهای سراسر کشور می‌باشد که در حال حاضر فقط ۴۷ مرکز در دانشگاه فعالیت می‌کند که باید شاهد افزایش چشمگیر این مراکز باشیم. 

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه گفت: خوشبختانه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد نسبت به مقوله کیفیت اهمیت خاصی قائل هستند. 

ثمری افزود: باشگاه باید نسبت به راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در تمامی استان‌ها اقدام نماید. 

در ادامه این جلسه دکتر سید یعقوب زراعت پیشه رئیس واحد علوم و تحقیقات یاسوج تصریح کرد: پیشنهاد راه اندازی یک مجله ISC به نام دانشگاه در واحد علوم و تحقیقات یاسوج را دارم که مورد تایید و تقویت حاضرین قرار گرفت، در پایان این جلسه هم اندیشی از حاضرین و روسای منتخب باشگاه‌ها با اهدای لوح تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
erfan
۱۳:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خوب
آخرین اخبار