زاهدان/ در راستای معرفی جاذبه های گردشگری:

توزیع 100 هزار پکیج و بسته فرهنگی درسیستان و بلوچستان

معاون مرمت و احیای میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت : در طول‌ سال‌های گذشته صدها هزار پکیج‌‌ و بسته فرهنگی در حوزه‌های مختلف تهیه و در بین گردشگران، مهمانان و هم‌استانی‌ها توزیع شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، سندگل افزود: تهیه و توزیع اقلام فرهنگی شامل بروشور جاذبه‌های شاخص استان، پوستر، تابلو، نقشه، کتابچه، کتاب، فیلم، نرم‌افزار و غیره از اهم فعالیت این حوزه است.

وی درباره فعالیت‌های انجام شده برای معرفی آثار تاریخی استان، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی جاذبه‌های استان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری همایش‌ و جشنواره‌ها، اجرای زنده موسیقی، برگزاری حداقل 100 مورد برنامه فرهنگی از جمله جشنواره نوروزی کوه‌خواجه، جشنواره عشایری، جشنواره اقوام شهر سوخته و غیره با هدف معرفی آثار باستانی استان برگزار و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: معرفی آثار باستانی و سایر جاذبه‌ها از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها در برنامه‌های مختلف از قبیل مستند، خبر، شبکه هامون، شبکه شما، درج گزارش، روزنامه، خبرگزاری‌ها و ... انجام می‌شود.

سندگل با اشاره به نحوه تقسیم‌بندی اماکن تاریخی در استان بیان کرد: تقسیم‌بندی از لحاظ دوره تاریخی با استفاده از کاوش‌های باستان‌شناسی و گمانه‌زنی‌ها پس از شناسایی و ثبت آثار در فهرست ملی یک اثر باستانی یا تاریخی براساس دوره‌ تاریخی که معمولا باستان‌ شناسان پس از پژوهش مشخص می‌کنند، تقسیم‌‌بندی دوره‌ای می‌شود.

وی عنوان کرد: آثار قبل از تاریخ باستان از قبیل پارینه سنگی، میان سنگی، نوسنگی و آثار تاریخی از اختراع خط (سکاها، مالها، هخامنش، اشکانی، پارتی، ساسانی) است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: توزیع ، بسته ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.