رئیس سازمان نظام پزشکی:

بیمار نبودن وجه مترادف سلامتی نیست

آگاه سازی مردم و بیمار یابی سریع‌تر علاوه بر ارتقاء سطح سلامت جامعه سبب بهره وری اقتصادی و ایجاد ظرفیت‌های نوین اشتغال در جامعه پزشکی می‌شود.

دکتر زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بر طبق نظام سلامت، به پرهیز از نیازهای القایی توصیه شده و اگر بر اساس ایده‌های نوین نقش بیشتری را در حوزه‌های آگاه سازی مردم و توانمندی و افزایش سطح سواد سلامت جامعه داشته باشیم، ظرفیت‌های نوین را برای اشتغال جامعه پزشکی فراهم کرده‌ایم. 

وی با تاکید بر غربالگری و بیمار یابی سریع‌تر بیان کرد: اگر معادل سازی‌ها در حوزه بهداشت و درمان انجام شده و ورود به عرصه اجتماعی به گونه‌ای باشد که پیشگیری توسعه و سلامت عمومی آحاد مردم افزایش پیدا کند، جامعه پزشکی علاوه بر عمل به وظایف خود خدمات مطلوب تری را به بیماران ارائه دهد. 

وی با بیان اینکه بیمار نبودن صرفا مترادف سلامت بودن نیست خاطرنشان کرد: فردی که در نظام سلامت در توانمندی غربالگری، بیماریابی و افزایش سطح سواد سلامت مناسب‌تر باشد از درآمد شاخص تری برخوردار بوده و به سمت درمان‌های القایی نمی‌رود. 

وی با اشاره به جهت گیری ارائه خدمات به نفع بیماران تصریح کرد: جهت گیری به نفع بیماران معمولا در ویزیت و درمان تجلی دارد و باید با اصلاح ساختار‌ها و معادل سازی هزینه‌ها خدمات منطقی و در شأن و منزلت افراد جامعه را به آنها ارائه دهیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار