شیراز/

فارس، استان پیشگام در مقابله با بحران در کشور

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس گفت: استان فارس اولین استانی است که در ساماندهی و ایجاد ساختار تشکیلاتی ستاد مدیریت بحران در کشور اقدام به تشکیل 14 کارگروه تخصصی برای پیشگیری و مقابله با بحران کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

فیاض پور از اجرای طرح جامع آموزش مدیریت بحران در استان فارس خبرداد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح در مرحله نخست به آموزش مدیران اجرایی شهرستان‌ها، در مرحله دوم به آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان و عموم مردم پرداخته می شود.

این مسوول با اشاره به نبود زیر ساخت مناسب در زمینه مدیریت بحران در بسیاری از شهرستان‌های استان فارس، افزود: با توجه به اینکه استان فارس جزء استان‌های حادثه خیز کشور است متاسفانه در بعضی شهرستان‌هاهیچ زیر ساختی برای مقابله با بحران وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران فارس با اشاره به امکانات سخت افزاری موجود در سطح استان، گفت: از لحاظ سخت افزاری در سطح استان امکانات و وسایل مورد نیاز ستاد در 12 شهرستان در حال تکمیل و در 17 شهرستان در حال تجهیز است.

فیاض پور با اشاره به رویکرد سازمان مدیریت بحران در سال جدید، ادامه داد: بزرگ‌ترین نقص کشور نبود سند راهبردی (نقشه راه) در این زمینه است، متاسفانه دیده شده که در این زمینه به صورت سلیقه‌ای و شخصی تصمیم گیری می‌شود.

وی بیان کرد: استان فارس توانسته نقشه راه جامع برای مدیریت حوادث تدوین کند و تمام کشور نیز از این نقشه راه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: فارس ، پیشگام ، مقابله ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.